Nordic Payroll Accountant till teknikledande företag i Kista

Ogunsen AB (publ) / Administratörsjobb / Stockholm
2022-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nordic Payroll Accountant till teknikledande företag i Kista" (publicerad 2022-08-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

SJR tillsätter nu en Nordic Payroll Accountant till ledande företag inom tillverkning av elektroniska produkter med kontor i Kista.

Det är ett konsultuppdrag på heltid med start i början av september och löper 12 månader fram med chans till förlängning och även överrekrytering till vår kund.

Är du en erfaren lönehandläggare som vill utveckla dig vidare inom HR och ekonomi?
Hos vår kund kommer du att ingå i en mindre HR-funktion som arbetar på nordisk nivå. Som Nordic Payroll Accountant kommer du att ansvara för lönehantering samt några dedikerade HR-processer.

Publiceringsdatum
2022-08-10

Dina arbetsuppgifter
Lönhandläggning & löneredovisning (80%)

Ansvarig för end-to-end månadslöner för Sverige, Finland och Danmark.
Bearbeta och beräkna bonus/retro och specialbetalningar samt månatliga periodiseringar.
Kontakt med externa löneleverantörer för att identifiera och lösa avvikelser.
Hjälpa till med årsslutsrapportering för flera länder.
Hantering av arbetskostnadsrapportering och prognoser.
Första kontaktpunkt för anställda i alla löneärenden.
Bokning av alla HR-reskontrakostnader.
Arbeta nära med ekonomi- och redovisningsteam för att rapportera arbetskostnader.
Programvara: Azets, ADP, ALD, Hogia och CoZone, Excel.

HR-specialist/HR-rådgivare (20 %)
Stödja Nordic HR Manager i People Experience och Onboarding.
Pensionsrapporteringsstöd, inkl. löneöversyn.
Stöd för årliga skattedeklarationer och adhoc-uppgifter för FSE-anställda.

Vi söker efter dig med:
2 - 3 års lönehantering, gärna på nordisk nivå
Goda grundläggande kunskaper i redovisningsprinciper, gärna utifrån egen erfarenhet.
Passion för ekonomi och vilja att fortsätta en karriär inom Lön och HR.
Erfarenhet av HR-administration är meriterande
Avancerade Excel-kunskaper.
Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att tala med medarbetare på alla nivåer.
Tidigare erfarenhet från en internationell organisation
Erfarenhet av att arbeta med extern löneleverantör och mjukvara.
Behärskar engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du talar och skriver på svenska och/eller koreanska, men inget krav

Som person känner du dig trygg i ditt ansvarsområde och dig själv. Du kan planera och strukturera ditt eget arbete och få saker gjorda i rätt tid och korrekt. Du är noggrann med detaljer och du omfamnar dem med en positiv attityd. Du ser kommunikation med interna och externa intressenter som en kärnuppgift. Du trivs av att arbeta i en miljö där allt inte är sig likt varje dag.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-09-10.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
6872299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):