Noggrann, nyfiken och lönespecialist? Då letar vi efter dig!
Nybro kommun, Kommunstyrelseförvaltningen, Personalenheten / Administratörsjobb / Nybro
2025-02-21
Visa alla administratörsjobb i Nybro,
Emmaboda,
Kalmar,
Lessebo,
Mörbylånga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nybro kommun, Kommunstyrelseförvaltningen, Personalenheten i Nybro Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.
Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro."
Vi arbetar aktivt med inkludering, såväl våra invånare som personal ska behandlas likvärdigt oavsett kön, ursprung, identitet, funktionsvariation eller annan minoritetstillhörighet. Som anställd hos oss får och tar du stort ansvar samtidigt som du ges stöd utifrån dina behov.
Personalenheten på Nybro kommun är centralt placerad på Kommunstyrelseförvaltningen. Vi är ett glatt och härligt gäng med sex lönespecialister, fem HR-strateger och personalchef. Kommunstyrelseförvaltningen som helhet ger ett effektivt och professionellt stöd till förtroendevalda, service och ledning till förvaltningar samt direkt service och information till invånare i Nybro kommun i vissa specifika verksamheter.
Publiceringsdatum2025-02-21ArbetsuppgifterVi har en kollega som tackas av för pension och söker nu hennes efterträdare. Vill du bli en del av vårt team?
På Nybro kommuns personalenhet erbjuds du ett omväxlande arbete såväl enskilt som i samarbete med kollegor. Vi har en stark kultur av att hjälpa och stötta varandra, vilket gör att vi ständigt utvecklas både som grupp och individuellt. Hos oss är alltid dörrarna öppna och ingen fråga är för liten eller dum. Vi tycker att det är viktigt att ha roligt tillsammans och har alltid nära till skratt. Vi bjuder på oss själva både när det gäller erfarenhet, kunskap och personlighet. Vi tar alla ansvar för att lära av varandra och driva kommunens personalpolitik framåt så att vi kan vara en attraktiv arbetsgivare. Låter det som ett arbetssätt du skulle kunna trivas med?
Våra lönespecialister arbetar med lön och avtal för kommunen och de kommunala energibolagen inklusive pensionshandläggning. Ett viktigt mål vi arbetar efter är ett gott och effektivt stöd, för oss innebär det bland annat att ledorden är "Rätt lön i rätt tid".
Uppdraget innebär att hantera löneprocessen samt att på ett konsultativt sätt stödja chefer och administratörer/koordinatorer i verksamheterna i frågor som rör framförallt lön, avtal och lagar. Du kommer även att ha kontakter med medarbetare samt kontakter med externa myndigheter/aktörer såsom exempelvis Skatteverket och Försäkringskassan.
Du har också tillsammans med de andra lönespecialisterna en viktig roll i att utveckla våra processer för att de ska vara så effektiva och rättssäkra som möjligt och hålla hög kvalitet. Hos oss får och förväntas du vara med och påverka!
Precis hur uppdraget ska se ut utformas efter vem du är och vilka erfarenheter du har med dig. Oavsett så får du hos oss en bred och övergripande roll som ger en helhetsbild och ställer krav över hela löneprocessen. Vi konstaterar ofta att vi lär oss nya saker varje dag! Du behöver därför gilla utmaningar och att arbeta i ständig förändring.
KvalifikationerSom person är du nyfiken och ansvarstagande. Du bidrar till vårt positiva arbetsklimat och trivs med att jobba så väl enskilt som i grupp. Då arbetet kräver samarbete och goda professionella relationer, fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Fler egenskaper som vi värdesätter är bland annat att du är kommunikativ, strukturerad och noggrann samt att du är serviceinriktad. Du har lätt för att samarbeta med andra, kan ta egna initiativ samt har förmågan att se lösningar på problem. Du är bekväm med att arbeta efter fastställda deadlines.
I första hand söker vi dig med mångårig erfarenhet av att arbete med lönehantering och särskilt meriterande om det är inom vårt kollektivavtalsområde. Har du erfarenhet och kunskap inom pensionshandläggning är det mycket positivt.
Vi söker dig som har löneutbildning, administrativ/ekonomisk utbildning eller liknande på minst gymnasienivå, alternativt utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha en god dator- och systemvana och en förmåga att läsa och tolka avtal.
Hör gärna av dig om du har några frågor. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25-016".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nybro kommun (org.nr 212000-0753)
Arbetsplats Nybro kommun, Kommunstyrelseförvaltningen, Personalenheten
Kontakt Personalchef
Viktoria Elmbro
viktoria.elmbro@nybro.se 0481-45264 Jobbnummer 9180593