NOC-tekniker till AllTele i Umeå

Alltele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ / Supportteknikerjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alltele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ i Umeå, Skellefteå, Vilhelmina, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Bistå organisationen med teknisk support internt och externt. Aktivt jobba coachande och utbildande för den övriga supportorganisationen.

Implementera och förvalta konfigurationsdata i nät, system och produkter, t.ex. skapa nya, utöka, ändra, underhålla och avveckla tjänster.
• IP-nät - Core, Distribution och Access
• Servrar (hårdvara och mjukvara)
• Brandväggar, inkl. externa/interna kopplingar
• Telefonisystem

Övervaka drift av IP-nät, system och servrar.
Ingå i beredskapsgruppen med beredskapstider utöver ordinarie arbetstid.
Hantera störningar i IP-nät, system och servrar. Vid behov beställa och ha kontakt med externa entreprenörer för att felavhjälpa störningarna. Ansvara för att korrekt driftinformation kommuniceras ut, både internt och externt.

I samarbete med CTO, NOC-chef och/eller projektledare utvärdera, designa, planera, testa, dokumentera och integrera ny och/eller förbättrad funktionalitet och/eller produkter.
Utföra uppdrag direkt under CTO inom överenskommen ram med NOC-chef.
Generell teknisk delaktighet i utveckling av företagets produkter.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantering av arbeten, projekt och ärenden i projektform och i ärendesystem.
• Skötsel, driftsättning och drift av utrustning, system, tjänster och produkter.
• Utöver ordinarie arbetstider arbeta under schemalagdberedskap
• Dokumentation av tekniker och tekniska system.
• Kontakt med underleverantörer, partners, kunder m.fl., primärt per telefon och e-post, vid behov via personliga möten.
• Beställning av samt samarbete med tekniker m.fl. vid arbeten i noder och liknande.
• Framtagning av beställningsunderlag för utrustning mm, t.ex. servrar, SFPer, switchar, lokalpatchar, mm.
• Arbete i noder

I tjänsten ingår resor.

Vi söker dig som är en självgående problemlösare, och samtidigt skicklig kommunikatör.
Givetvis har du förmågan att alltid ge god service, både till dina kollegor och kunder.
Du har mycket goda tekniska kunskaper vad gäller felsökning och felavhjälpning inom nätverk och IT.

Det kan av och till vara högt tempo och krävs att du kan hantera en mängd olika typer av ärenden under en dag, utan att göra avkall på kvalitén.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

AllTele har sedan starten 2002 varit en utmanare på den svenska telekommarknaden och är idag en ledande helhetsleverantör med ambitionen att leverera stabila och högkvalitativa tjänster till konkurrenskraftiga priser, både på privat- och företagsmarknaden.
Mottot är att kunden alltid ska vara i fokus. Vår idé handlar om att vara nära kunden för att kunna ge en mer personlig upplevelse i kontakten med oss
Vi levererar kompletta lösningar för hem- och mobiltelefoni, bredband via fiber, telejack och det mobila nätet samt både kabel- och IP-TV.
AllTele är börsnoterat på Nasdaq OMX.

Mer information finner du på http://investors.alltele.se/om-alltele

Varaktighet, arbetstid
Heltid, kontorstid 08-17 samt beredskapsarbete enligt rullande schema.

Publiceringsdatum
2017-03-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-12

Företag
ALLTELE ALLMÄNNA SVENSKA TELEFONAKTIEBOLAGET (PUBL

Adress
ALLTELE ALLMÄNNA SVENSKA TELEFONAKTIEBOLAGET (PUBL
BOX 42017
12612 STOCKHOLM

Kontorsadress
Umestan Företagspark, hus 12

Jobbnummer
3372105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alltele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alltele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ: