NOC Technician

Telenor Sverige AB / Supportteknikerjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Karlskoga, Degerfors, Nacka, Örebro, Kumla eller i hela Sverige

Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Vi söker nu en tekniker till vår nätövervakning i Karlskoga. Har du ett brinnande intresse för teknik, internet, nätverk och programmering? Räds du dessutom inte att ta dig an nya utmaningar i en tekniktung miljö med högt tempo? Då är du kanske precis den vi söker!

Vad du kommer att göra
Network Operations Center (NOC) är en central funktion inom Network Operations som ansvarar för övervakning och felavhjälpning av Telenor Sveriges samtliga nät och tjänster på fast nät och mobilt nät. Det innebär att vår uppgift är att upptäcka och lösa driftstörningar så snabbt och effektivt som möjligt - helst innan våra kunder påverkas.

Att arbeta på Service Operations Center innebär stora utvecklingsmöjligheter - oavsett om du vill göra karriär på höjden eller bredden. Du kommer att få möjlighet att arbeta med många spännande teknikområden och vara del av ett härligt team!

Arbetsuppgifterna är mycket varierande då du kommer att arbeta med många teknologier och plattformar. T.ex.
* Övervakning och felavhjälpning på bl.a Radionät, Transmissionsnät, Mobila tjänster samt för vårt fasta nät, DSL, LAN och IP Core.
* Trafikövervakning av Roaming och Internationell trafik
* Kalla ut fälttekniker för felavhjälpning onsite
* Hantera inkommande samtal från fälttekniker och entreprenörer.
* Hantera driftstörningsinformation inom Telenor och mot slutkund, via IVR, mail, SMS och web
* Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem Remedy
* Felavhjälpning och Miljöövervakning på Telenors siter och datacenter
* Cybersäkerhet och övervakning
* Siteaccess. Ansvara för att de som behöver komma in på Telenors siter har rätt behörighet samt rätt access.

Skiftarbete och beredskap förekommer.

Vem du är
* Gymnasie-/ högskolestudier inom IT eller Telekom
* Teknisk kunskap inom Nätverksteknik
* Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
* En bakgrund inom teknisk helpdesk/kundsupport 1st &/ 2nd line är meriterande
* Kunskaper inom Unix/Linux är meriterande
* Kunskaper inom Juniper, Cisco, Huawei, Nokia, Ericsson och WDM är meriterande
* Kunskaper inom scriptning och programmering är meriterande
* Kunskaper inom Splunk är meriterande

Som person ser vi gärna att du är Lösningsorienterad, noggrann och social. Du har vana av att tala i telefon och att kunna samarbeta i grupp. För att prestera i rollen behöver du också kunna ta egna initiativ, vara stresstålig och arbeta i here to help anda. Upplärning och utbildning i rollen kommer ges på plats.

Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.

Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Christoffer Rust, 0733-819262, christoffer.rust@telenor.se . Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.

Sista ansökningsdagen:
Placeringsort: Karlskoga

Anställningsform: Heltid, visstid, vikariat 8-12mån



Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J113609".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
7334541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: