NOC / Natt / Extra / Student / Nätverk

Help At Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

NetNordic AB är den svenska organisationen av NetNordic-koncernen som består av moderbolaget NetNordic Holding och har idag ca 130 anställda. Vi har en unik förståelse för våra kunders kommunikationslösningar och som systemintegratör kan vi idag erbjuda allt ifrån design av nät, integration, drift av hela eller delar av nätet, support samt övervakning via NetNordic 24/7/365 NOC vilket ger oss en spännande roll på den svenska marknaden.

Vi tillhandahåller lösningar och tjänster för bredbandsnät inom FTTx segmentet. För en effektiv hantering används provisioneringssystemet BECS, ett system som möjliggör att stora mängder av tjänster och användare kan sammankopplas automatiskt. I vår produktportfölj har vi även managerade tjänster, molntjänster och övervakning.
Som en del av NetNordic-team kan du utvecklas tillsammans med dedikerade och kunniga medarbetare.

Vår NOC, Network Operation Center, har öppet 24/7/365 och är placerad i Kista. Vi övervakar driften för våra Nordiska kunders olika nätverk och utrustning. Ledord för oss är kundfokus, teamkänsla och entusiasm. Vår NOC är något utöver det vanliga då vi inte enbart hanterar larm och ärenden utan även underhåller monitoreringsplattformen, felsöker i kundens nät samt sköter installation av nya kunder och ny utrustning i näten. Det finns alltså utrymme för kompetensutveckling och hands-on. Läs mer på www.netnordic.se

Vi söker kontinuerligt NOC tekniker till vår studentpool hos Netnordic. Har du ett brinnande intresse för nätverk och vill arbeta vid sidan av studierna? Då kan detta vara rätt utmaning för dig!

Publiceringsdatum
2016-01-21

Dina arbetsuppgifter
Som NOC operatör kommer du att bemanna NetNordics nordiska NOC där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär övervakning/monitorering av kundernas inkommande larm, felavhjälpning samt hantera back-up system och core-filer. Du genomför även enklare felsökning och vid mer komplexa felanmälningar ingår det i uppdraget att eskalera till 2nd level support så snabbt och effektivt som möjligt. Arbetet sker nattetid mellan 00.00-07.00. Arbetet kräver god förmåga att prioritera och eskalera larm enligt rutiner. Eftersom du kommer ha kontakt med såväl nationella som internationella kunder via telefon och mail, samt att koncernspråket är engelska, så behöver du kunna utrycka dig väl både på svenska och engelska.

Omfattning

Du kommer att ingå i ett roterande NOC-team som bemannar nattpassen enligt överenskommen schemaläggning. Beroende på din studiesituation kommer arbetets omfattning att variera i antal dagar per vecka, med stor flexibilitet. Detta är ett uppdrag via Help at work och löper på tillsvidare med placering i Kista. På sikt finns det goda möjligheter att gå vidare inom NetNordic för rätt person.

Kvalifikationer
• Grundläggande förståelse om nätverk.

• Kunskap inom operativsystem som Linux (krav)

• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

Meriterande kunskap:

• Utbildning inom nätverk eller liknande från antingen gymnasiet eller yrkeshögskola.

• Arbetslivserfarenhet av arbete i NOC eller servicedesk

Personliga profil

Vi söker dig som studerar en nätverksrelaterad utbildning och ser detta som en god möjlighet att utvecklas vidare inom nätverk vid sidan av studierna. Du har ett starkt teknikintresse och är en engagerad lagspelare. Flexibilitet är viktigt i den mån att du ser det som en självklarhet att ställa upp och rycka in när det behövs för dina kollegor. Eftersom rollen innebär mycket kundkontakt ser vi dig också som en kommunikativ och serviceinriktad person. Du har ett starkt eget driv och en hög arbetsmoral som speglar sig i ditt ansvarstagande arbetssätt.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan på www.helpatwork.se . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Constanza Rodriguez på 073 633 01 78 alt. constanza@helpatwork.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
bemanning bemanning

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Constanza Rodriguez 073-633 01 78

Företag
Help at Work Sweden AB

Adress
Help at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 37 11156 Stockholm

Jobbnummer
2628287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help At Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help At Work Sweden AB: