Night Manager
Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
2013-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Night Manager" (publicerad 2014-06-11) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Clarion Hotel Arlanda Airport öppnade 1 November 2012 och ligger i anslutning till Sky City på Arlanda Flygplats. Vår ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell. Hotellet har 414 rum, 44 möteslokaler och 2 restauranger. Den mest spektakulära är vår a'la carte restaurang Kitchen & Table, by Marcus Samuelsson som ligger högt upp i hotellet med en fantastisk utsikt mot landningsbanorna.
Hotellet ingår i hotellkedjan Clarion Hotels. Clarion Hotels består av internationella fullservice hotell, centralt belägna i större städer eller vid flygplatser. Servicen är personlig, engagerad och informell i en formell atmosfär. Hotellen erbjuder moderna och klassiska rum, restauranger, barer samt konferens - och mötesfacilteter.
Hösten 2012 öppnade vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats mitt Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Detta för att nå vår ambition om att bli Europas Bästa Flygplatshotell.
Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Night Manager".
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Night Manager (NM) rapporterar till Guest Service Manager (GSM)
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Driftsfokus och att arbetsleda och utveckla receptionspersonalen.
• Duty Manager för hotellet under arbetspasset
I tjänsten ingår:
• Att leda passet, delegera arbetsuppgifter och leda teamet i att ge fenomenal service enligt Passion at Clarion nivå.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, fakturering med mera.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Arbetstiden är förlagd nattetid och med tjänstgöring varannan helg.
• Ansvarig att nattkörningen av samtliga system genomförs korrekt och blir klarrapporterad.
• Ansvarig för att fakturering av enskilda bokningar och logi grupper är korrekt och sker enligt uppsatta rutiner.
• Allokera hotellrum och förbereda kommande dagars ankomstlista.
• Administrera bokningar inkomna via telefon, fax, mail etc.
• NM arbetar tillsammans med GSM och Guest Service Supervisor (GSS) fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Arbetar tillsammans med GSM och GSS aktivt för att nå uppsatta mål
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta. NM föregår alltid med gott exempel och är en förebild för övrig personal.
• Att aktivt ta del av information från GSM.
• NM är en förebild och leder arbetet kring merförsäljning inom Receptionen
• NM är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt sätt och dessa läggs in och följs upp i C2 och ger information till GSM samt berörda avdelningar.
• Tillsammans med GSM och GSS godkänner eventuella kompensationer som skall göras rörande logi. Rapportering av kompensationer/korrigeringar skall göras till HM samt Controller mailledes.
• Ansvara för att passets checklista blir gjord.
• Ansvarig för kassahantering & att bankningen sker korrekt och att växelkassan ligger på rätt plats.
• Ansvar för de gruppankomster som sker under passet
• Ansvar för ljud och ljus i lobbyn är korrekt inställd och enligt givna instruktioner
• Tillsammans med GSS ansvarig för att Remaining Amounts faktureras ut i tid.
• Användande av tidrapporteringssystem och datavaruhus för personalen dagligen
• Tillsammans med GSM och GSS godkänner om fakturering är tillåten för logi. Detta görs i samråd med grupp & konferensbokning enligt gängse rutin.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
• Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
• Aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
• Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av GSM
• Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2013-11-18Arbetstider och omfattningNattarbete
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Mårtensson
FöretagClarion Hotel Arlanda Airport
AdressClarion Hotel Arlanda Airport
Ringvägen 98 A
19045 Stockholm-Arlanda
Jobbnummer 1705949
Observera att sista ansökningsdag har passerat.