Night Audit
Clarion Grand Hotel Helsingborg / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Grand Hotel Helsingborg i Helsingborg Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!
Would you like to work in the most creative and ever expanding hotel chain in Northern Europe? Are you someone who enjoys a challenge and strive for uniqueness? Nordic Choice Hotels has been pushing innovation in the hotel industry for years. We believe that great talent can come from anywhere. We are never average - are you?
Clarion Grand Hotel söker en nyfiken, strukturerad och kreativ
nattreceptionist till vårt team som tar hand om våra gäster nattetid. Du
sätter alltid våra gäster i fokus och du gör det med energi, effektivitet
och omtanke.
Din schemalagda arbetstid är från kl. 22:30-07:30 och innebär att du
arbetar varannan vecka måndag till söndag. Då du arbetar ensam på
natten är det viktigt att du är ansvarsfull och självständig.
Ett krav är att du har erfarenheter inom hotellbranschen, datavana och
att du har ett brinnande intresse för merförsäljning.
Du är, förutom att du är glad och har humor, professionell och personlig i
ditt möte med gäster och kolleger. Din primära arbetsuppgift är att
tillsammans med ditt team göra våra gäster än mer nöjda i såväl sin
vardag som helgdag tillsammans med oss. Då vi har mycket
internationella gäster är det viktigt att Du har goda kunskaper i engelska,
i såväl tal som skrift, samt i det svenska språket.
I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
Nattrunda inför varje pass
Följa utformade checklistor
Avstämning och rapportering av dagskassor
Avstämning av bokningar från tredjepart.
Receptionsjobb så som in- och utcheckning, mailhantering, bokningar,
förbereda ankomstlistan, fakturering mm.
Vara behjälplig för våra gäster innan, under och efter avresa.
Hålla högsta service och kompetensnivå och därmed se till att gästerna
blir väl bemötta.
Att under sitt arbetspass ansvara för att hålla receptionsområdet i bästa
skick och efter givna instruktioner.
Aktivt arbeta med merförsäljning.
Under sitt arbetspass ansvara för de reklamationer som kommer in.
Sköta telefonväxeln och hotellets inkommande mail.
Aktivt delta på avdelningsmöte samt hotellets kvartalsmöten.
Aktivt arbeta med hotellets kunduppföljningssystem, Loopon.
Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
Att företagets policy efterlevs.
Att även administrera bokningar via mail och telefon då
bokningsavdelningen inte är på plats.
Aktivt ta del av information av Welcome Office Manager.
Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
Att behandla våra gäster och kollegor med respekt.
Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av Welcome Office Manager.
Vi erbjuder dig ett spännande, och varierande arbete, i en internationell
miljö. Vi har konkurrenskraftiga förmåner samt lön enligt avtal.
Publiceringsdatum2018-07-27TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt avtal
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClarion Grand Hotel Helsingborg
AdressClarion Grand Hotel Helsingborg
Stortorget, 8/12
25111 Helsingborg
KontorsadressStortorget, 8/12
Jobbnummer 4264579
Observera att sista ansökningsdag har passerat.