Nexus söker driven HR koordinator med kunskap inom lön

neXus / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos neXus i Stockholm

Nexus söker driven HR koordinator med kunskap inom lön!

Nexus HR-avdelning växer och vi söker dig som är en riktigt duktig koordinator och administratör med kunskap inom HR och lön. I denna roll är du en brygga mellan Nexus och vår externa lönepartner. Du kanske har arbetat med löneadministration tidigare, men vill nu ha en bredare roll inom HR. Hos oss får du garanterat möjlighet till utveckling, omväxling och bra kollegor.
På Nexus drivs vi av att säkra samhället genom att möjliggöra betrodda identiteter för människor och saker i den fysiska och digitala världen. För att stötta organisationen i denna utveckling söker vi en ny skicklig kollega som vill vara med och driva HR-avdelningen och Nexus framåt.

Om rollen
Rollen ingår i ett globalt HR-team baserat i Sverige och Tyskland. I Sverige har vi outsourcat lönehanteringen till en extern part och nu söker vi dig som kan utgöra den naturliga bryggan mellan Nexus och vår lönepartner. Rollen ställer krav på administrativ skicklighet samt kunskap om flödet mellan lön och ekonomi. I denna roll sköter du dialogen med vår lönepartner samt ansvarar för att säkerställa att de får in rätt underlag i tid för att hantera Nexus löner. Du säkerställer även att vår ekonomiavdelning får rätt information för att kunna bokföra personalkostnader.
Vidare kommer du att stötta det globala HR-teamet med administration avseende avtal, förmånsbilar, lokala och globala policys och mycket annat. Då det är en ny roll finns goda möjligheter att utveckla den utifrån vad du tycker är roligt.

Om dig
För att klara denna roll har du några års erfarenhet av att "göra lön". Det är meriterande om du tidigare haft en bred roll och gärna på ett litet eller mellanstort företag. Du skriver och talar obehindrat på både svenska och engelska, då engelska är vårt koncernspråk. Vidare är du duktig på att jobba i olika system då rollen inkluderar mycket arbete i vårt HR-system, tidrapporteringssystem och projektverktyg.

Du drivs av att vara spindeln i nätet i en dynamisk miljö där korta beslutsprocesser är en av våra styrkor. Som person är du en utpräglad serviceperson som förstår vikten av att se den stora bilden och på ett pedagogiskt och pragmatiskt sätt hjälpa verksamheten att hålla ordning och reda.
Tjänsten är på heltid med start omgående. Placering är på huvudkontoret vid Telefonplan i Stockholm.
Tycker du att det här låter intressant så tveka inte att höra av dig. Maila ditt CV samt ett personligt brev till sabina.olsson@nexusgroup.com. Vi hanterar urval löpande och tillsätter tjänsten så fort vi hittar rätt person. Varmt välkommen med din ansökan!

Om Nexus Group
Svenskägda Nexus Group är ett innovativt och snabbväxande identitets- och säkerhetsföretag. Vi säkrar samhället genom att möjliggöra betrodda identiteter för människor och saker i den fysiska och digitala världen. Det mesta av vår teknik är integrerad i vår Smart ID-lösning, som tillhandahåller standardiserade och lättanvända moduler som gör det möjligt för organisationer att utfärda och hantera fysiska och digitala ID:n, hantera fysisk och digital access, använda elektroniska signaturer, samt utfärda och hantera PKI-certifikat (public key infrastructure). De vanligaste användningsområdena är tjänste-ID:n, medborgar-ID:n och säkerhet för sakernas internet (internet of things, IoT). Nexus har 300 anställda på 17 kontor i Europa, Indien och USA, samt ett globalt partnernätverk.

Publiceringsdatum
2019-02-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31

Företag
neXus

Kontorsadress
Telefonvägen 26

Jobbnummer
4616312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från neXus

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos neXus: