NederländskHandläggare

Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 600 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Sequoia Capital, DST Global & General Atlantic - bolag som såg samma potential i Google, Facebook och Twitter, som i oss. Det tycker vi är en bra början.

Vill du följa med på resa utöver det vanliga? Klarna söker en handläggare till nederländsk kundtjänst.

Publiceringsdatum
2012-01-20

Dina arbetsuppgifter
Under de senaste sex åren har Klarna etablerat sin verksamhet i hela Skandinavien samt Tyskland och Nederländerna. Vi fortsätter att expandera vilket gör att vi behöver ännu fler kompetenta och drivna medarbetare.

Inkassoavdelningen behöver stärka sin avdelning med en nederländsk handläggare. Avdelningen består i dag av 45 medarbetare, men antalet medarbetare kommer inom det närmaste året att öka markant. Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Stockholm, men arbeta mot nederländska  konsumenter och samarbetspartners.

Arbetsuppgifterna består i att handlägga våra inkassoärenden, vilket innebär kontakt med våra kunder och samarbetspartners via telefon, mail och brev.  Du har i uppdrag att hjälpa kunder med betalningssvårigheter att hitta en lösning för att bli skuldfria och i samband med detta - alltid ge bästa möjliga service. Arbetet innefattar även en del administrativa sysslor.

Vem är du?
Vi söker en social och pedagogisk medarbetare med en stark känsla för service. En medarbetare som är effektiv, fokuserad och har ett strukturerat arbetssätt. Vi uppskattar medarbetare som tar för sig och tar egna initiativ. Vi jobbar som ett team där alla får komma med förslag på förändringar för att förbättra avdelningen och verksamheten.
Vi söker dig som lägst har en gymnasial utbildning, gärna med inriktning på ekonomi eller juridik. Har du tidigare erfarenhet från kundtjänst eller inkasso är det ett plus, men inget krav.
Du talar och skriver obehindrad på nederländska och även engelska då du kommer att arbeta med kollegor av flera olika nationaliteter. Ett plus är om du utöver nederländska och engelska, även talar något ytterligare nordiskt språk.

Du vill...
• arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna.
• ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad.
• ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje.

Vi vill...
• att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna.
Antar du utmaningen?

En rolig och stimulerande vardag är en självklarhet för oss och vi hoppas att du är personen som passar in i vårt team!

Ansök via www.klarna.se/jobb. Din ansökan ska innehålla följande:
1. ditt CV på engelska eller svenska
2. ett personligt brev på nederländska
3. ett personligt brev på engelska eller svenska

Intervjuer sker löpande och hittar vi rätt person kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Widell, 076-526 00 17

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
NORRA STATIONSGATAN 61
11343 Stockholm

Jobbnummer
1134642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: