NCC Roads IT söker erfaren Service Delivery Manager för mobila t

Inhouse AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Inhouse AB

Om kunden / About the Client
NCC Roads är ett affärsområde inom NCC-koncernen som erbjuder produkter och tjänster i och kring vägar. Verksamheten spänner över hela värdekedjan, från produktion av kross- och asfaltprodukter till beläggningsarbeten och vägservice. Både produkter och metoder inom NCC Roads utvecklas så att miljöpåverkan från verksamheten blir allt mindre. Nya energisnåla beläggningstekniker, återvinning av asfalt och alternativa bränslen är några exempel. NCC Roads vill genom olika initiativ medverka till en mer hållbar samhällsutveckling.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Service Delivery Manager Mobility (SDMM) är du ansvarig för tjänster och tjänsteleveranser för alla lösningar inom området Mobila Lösningar för NCC Roads i Norden.
Detta inkluderar allt från definition av behov och krav till medverkan och styrning av lösningar, förhandling med leverantörer till drift och uppföljning av kvalitet på levererade tjänster. Du har även ansvaret för definition och införande av en fungerande systematisk livscykelhantering för mobiltelefoner och surfplattor.

Rollen som SDMM är en del av en nordisk central IT organisation som levererar IT-tjänster till alla NCC Roads affärsområder i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Din profil / Your profile
Du bör ha relevant högskole- eller universitetsutbildning, gärna civilingenjör, med fokus på IT och/eller verksamhetsekonomi. Du bör även ha erfarenhet av;

• Affärsutveckling
• Intresse och kunskap om verksamhetsinriktade mobila lösningar
• Verksamhetsrelaterade IT-system
• Projektledning och systemförvaltning
• Styrning och förvaltning av verksamhetssystem
• Kunskap om eller certifiering inom ITIL (Information Technology Infrastructure Library) metodiken är meriterande
• Bra engelska kunskaper i skrift och tal.

Vi ser vidare att du har

• Minst 5 års erfarenhet från system- eller tjänsteägande roll på IT-avdelning
• 2-3 års erfarenhet från projektledning av verksamhetsrelaterade IT-projekt
• Kunskap i ekonomisk analys samt presentation av ekonomisk data
• Erfarenhet från kravfångst samt analys med syfte att definiera nya IT-lösningar
• Fördel: erfarenhet från affärsutvecklingsprojekt med IT fokus

Som person bör du vara ansvarstagande, kundorienterad, bra på att kommunicera, strukturerad, resultatorienterad, en bra lagspelare samt driven. Du har god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska. Förstår du och kan läsa danska, norska och/eller finska är det meriterande.

Övrigt / Other
Tycker du att tjänsten låter spännande, skicka in din ansökan och CV via länken. Intervjuer sker löpande så sök omgående. För frågor rörandes tjänsten, kontakta Andreas Bladh på andreas.bladh@inhouse.se

Publiceringsdatum
2012-03-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 407
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Bladh, andreas.bladh@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Jobbnummer
1185790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: