NCC Housing - IT Helpdesk Tekniker Sverige

Edge Of Talent AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Edge Of Talent AB i Solna, Stockholm, Danderyd, Sollentuna, Huddinge eller i hela Sverige

Vi letar efter en ny IT Helpdesk Tekniker med ansvar att stödja våra användare i Sverige och som är redo att bli en del av nya Housing och företagets globala IT-grupp.  
Ditt uppdrag 
Som IT-helpdesk tekniker har du direktkontakt med de slutanvändare som behöver ditt stöd genom att tillhandahålla hårdvara, mjukvara, nätverk och applikationer problemlösning. Du är väl förtrogen med vanliga desktopoperativsystem och kontorsprogramvara.  
Vem är du 
För att lyckas i rollen tror vi att du uppfyller följande kriterier: 
Du är en självgående lagspelare med väldigt god kommunikation såväl skriftligt som muntligt, på svenska och engelska. Du är van vid att kommunicera via telefon, portaler och snabbmeddelanden med slutanvändare och tekniker. Du kan ge en professionell, skarp och tekniskt riktig bild via muntlig, skriftlig och i personkommunikation med kunder vars ansvar sträcker sig från ingångsnivå till ledande befattningshavare. Måste vara kvalificerade att utföra följande funktioner:  Verka som den första kontaktpersonen för upplösning av desktop/laptop/mobilrelaterade problem. Felsökning, diagnostisera, dokumentera och lösa tekniska frågor kring Windows 7, Windows 10, MS Office-program, e-post, andra specialtillämpningar, Internetuppkopplingar och hårdvara/kringutrustning via telefon. Ändra/skapa och felsöka användarkonton via Active Directory, lämna ändringar i filhantering och kringutrustning via Remedy, eskalera incidenter nätverk och ge direkt stöd. Veta vilken avdelning som bäst kan lösa problemet när du inte kan och delegera uppgiften vidare till dina kollegor på Desktop, Kundsupport, Nätverks- eller Systemadministrationen. Teknisk erfarenhet av installation, drift och felsökning av alla tillhörande och sammankopplade operativsystem. Övervaka säkra och osäkra nätverk och vidarebefordra ökande incidenter till System-, Nätverks- och Datasäkerhetsadministratörer samt Ledningsgrupper för beslut. Du måste ha erfarenhet av RDP och Terminal Services. 
Systemvetare eller motsvarande kompetens är ett krav. Professionella certifieringar kan ersätta upp till ett års erfarenhet. 
Vad du får 
Du kommer att arbeta i ett europeiskt team på 20 personer och har huvudansvaret för att stödja IT-användare i Sverige. 
Du kommer också att vara en del av en spännande förändringsresa tillsammans med en organisation som har ett tydligt mål om att bli kundernas första val och den ledande bostadsutvecklaren i norra Europa. Du kommer att sitta på vårt kontor i Stockholm och rapporterar till vår tyska IT Operations Manager. 
Ansökan 
För rekrytering av denna position samarbetar vi med Edge of Talent.Vänligen ansök tjänsten med din CV tillsammans med ett personligt brevskrivet på engelska senast 2016-05-04. Då tjänsten ska tillsättassnarast sker urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innansista ansökningsdatum.
Tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Ulrika Wörding om du har några frågor.
Varmt välkommen med din ansökan! 
När du skickar in din ansökan ger du Edge Of Talent rätt att spara dina ansökningshandlingar.

Varaktighet, arbetstid

Publiceringsdatum
2016-03-17

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Wörding ulrika.wording@edgeoftalent.com

Företag
Edge Of Talent AB

Adress
Edge Of Talent AB
Vallgatan 3
17067 Solna

Kontorsadress
Vallgatan 3

Jobbnummer
2729887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Edge Of Talent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Edge Of Talent AB: