Nätverkstekniker till Telia

Clevry Sweden AB / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Jönköping, Ulricehamn, Eksjö, Tibro, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-09-29

Om företaget
Telia har ägnat de senaste 160 åren åt att digitalisera samhället. Idag har bolaget 20 000 talangfulla medarbetare som förser 25 miljoner kunder i Norden och Baltikum med essentiell digital infrastruktur och digitala tjänster som utgör själva grunden för den digitala värld som vi alla lever i.

Din roll

Som nätverkstekniker kommer du att ingå i arbetsteamet 2nd Line Service Assurance - Datakom, som består av 15 tekniker med diverse speciallistområden. Teamets huvudsakliga uppgift är att supportera Telias största datakomkunder inom Service Assurance-flödet. En lika viktig del är teamets deltagande och engagemang i konfigurerings- och installationsfasen.

Du kommer i din roll som nätverkstekniker jobba med teknik i framkant med Telias datakomtjänster, som exempel Datanet (MPLS VPN), ProLane, Telia WAN samt Cloud VPN. Alla är byggda på välkända produkter som Cisco, HP, Meraki, Aruba med flera. Rollen handlar främst om att ge support till Telias företagskunder inom Datakommunikation och att felsöka på en djup teknisk nivå. Du kommer att arbeta tätt med andra tekniska avdelningar och få hantera varierande tjänster med mycket säkerhetsfrågor och driftsperspektiv som du måste ta hänsyn till.

Detta är ett konsultuppdrag på sex månader men med rätt person kommer det övergå till en anställning direkt hos kund efter dessa sex månader. Tjänsten är på heltid och start för tjänsten är omgående eller enligt överenskommelse.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Teknisk support mot Telias företagskunder kopplat till datakomtjänster
• Hantera ärenden främst via bolagets systemportal
• Felsökning på djup teknisk nivå
• Konfigurering och installation

Profil
Vi är öppna för sökande som är juniora men även dig som besitter en mer senior erfarenhet, då rollen är formbar.

Vi söker dig som antingen är nyexaminerad inom data- och telekommunikation och är i början av din karriär men vi är även väldigt intresserad av dig som besitter en bredare kompetens inom datakommunikation. Du kommunicerar obehindrat på svenska samt engelska i både tal och skrift. Är bekväm i att arbeta i en nationell såväl som i internationell miljö. Det är även meriterande om du besitter tidigare erfarenhet inom IT-support eller liknande servicearbete och har erfarenhet inom Cisco-nätverk eller motsvarande nätverk.

Vi ser efter dig som vill ta ansvar, är kreativ och engagerad i sitt arbete. Vi ser även att du är serviceinriktad, analytisk och har en förmåga att se helheten. Du ska vara trygg i att arbeta självständigt såväl som i grupp, vara initiativtagande och noggrann men även vara öppen samt lyhörd som person.

Varför arbeta på Telia?

Telia ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Bolaget vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos Telia blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Telia respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder bolaget flexibilitet och ett brett utbud av diverse förmåner. Det finns även stora möjligheter att avancera inom Telia!

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Telia med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Detta är en behovsanställning på sex månader men med stora chanser till att det övergår till en tillsvidareanställning direkt hos kund efter dessa sex månader.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clevry Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Clara Strignert
clara.strignert@clevry.com
+46728583955

Jobbnummer
7028137

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: