Nätverkstekniker till Eslövs kommun
Eslövs kommun, Digitaliseringsavdelningen / Supportteknikerjobb / Eslöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Eslöv,
Kävlinge,
Höör,
Lund,
Svalöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eslövs kommun, Digitaliseringsavdelningen i Eslöv Med hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde - arbetar vi tillsammans för att skapa resultat och nå vår vision; Skånes bästa kommun att bo och verka i 2025.
Kommunledningskontoret arbetar inom kommunstyrelsens ansvarsområde och har till uppgift att strategiskt leda och samordna kommunens verksamhet.
Du kommer att tillhöra IT-drift, som organisatoriskt ligger under Digitaliseringsavdelningen. Vi är för närvarande 20 medarbetare och fokuserar på strategi, digitalisering, Servicedesk samt drift av infrastruktur såsom servrar, verksamhetssystem och nätverk.
Publiceringsdatum2023-12-15ArbetsuppgifterDu kommer bland annat att arbeta med:
• installation, drift och design av kommunens nät och infrastruktur
• att vara ett stöd vid införande av nya system, felsökning och annan utveckling
• planering av livscykelhantering för samtliga nätverksinfrastrukturprodukter
• konfiguration av switchar och accesspunkter, administration av brandvägg och hantering av DDoS-skydd, Aruba Airwave och Clearpass
• att ansvara för övervakning
• tekniskt stöd vid upphandlingar
• att ha leverantörskontakter samt planera för ständiga förbättringar
• beredskap var 6:e vecka
KvalifikationerVi ser gärna att du har:,
• adekvat utbildning och/eller cirka 3-5 års erfarenhet som nätverkstekniker
• tidigare erfarenhet från drift av större TCP/IP-baserade nätverk (LAN/WAN, Wifi)
• certifiering inom någon eller några av dessa områden: Aruba Mobility, Design, Clearpass, Switching eller Security
• erfarenhet av att hantera router, switchar och brandvägg i ett större sammanhang
• kännedom om ITIL-ramverket
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• B-körkort krävs
För att lyckas i rollen som nätverkstekniker lyssnar du och försöker förstå användarnas situation. Detta för att tillsammans kunna hitta bra och långsiktiga lösningar på de behov och problem som uppstår. Arbetet kräver samarbete och förmågan att skapa goda relationer, både med medarbetare på din avdelning och med medarbetare inom alla andra verksamheter inom kommunen. Det är av yttersta vikt att du har förmåga att hitta logik och samband i en komplex IT- och nätverksmiljö
ÖVRIGT
I Eslövs kommuns arbetsgivarerbjudande har vi sammanställt tio goda anledningar till att välja oss som arbetsgivare. Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida;
https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C168948 - 2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eslövs kommun (org.nr 212000-1173)
Arbetsplats Eslövs kommun, Digitaliseringsavdelningen
Kontakt Digitaliseringschef
Michel El-Dabh
michel.el-dabh@eslov.se 0413-622 71 Jobbnummer 8332527
Observera att sista ansökningsdag har passerat.