Nätverkstekniker för 2nd line support
Atea / Supportteknikerjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atea i Ospecificerad arbetsort Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.
Atea Technical Services
Atea Technical Services hanterar alla serviceavtal till Ateas kunder. Vi består av en härlig mix av olika typer av individer med olika kompetenser. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag. Vi söker nu fler lagkompisar som kan komplettera oss i vår framtida utveckling.
Din roll i laget
Som servicetekniker inom nätverk och kommunikation kommer du arbeta inom ett 2nd line support-team som idag består av tre tekniker och där vi behöver utöka med en fjärde. Du hjälper våra kunder som har serviceavtal att felsöka kring både hård- och mjukvarurelaterade incidenter. Du ansvarar för att ärenden hanteras inom de överenskomna SLA som finns i varje kunds avtal.
Atea Service Desk tar emot och validerar och registrerar inkomna ärenden och tilldelar det därefter till ATS 2nd line. Serviceteknikern gör en diagnos och kontaktar kunden och vid behov kan även leverantör kopplas in i felsökning. Cisco är vår främsta samarbetspartner men vi har även samarbete med andra leverantörer.
I arbetet ingår att:
• Ansvara för att tilldelade ärenden hanteras inom SLA
• Ansvara för felsökning och problemlösning av tilldelade ärenden
• Ansvara för återkoppling till kund och för att stänga ärendet
• Ansvara för hantering av ärendet mot tredjeparts leverantör
• Ingå i beredskapsteamet och ha beredskap ca var 6:e vecka
För att lyckas som nätverkstekniker behöver du:
• Teknisk universitetsutbildning och relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av Cisco (minst CCNA men CCNP eller CCIE är mycket meriterande)
• Erfarenhet av arbete med minst ett men gärna flera av nedan områden inom Cisco. Då vi vill bredda kompetensen i gruppen söker främst någon som kan stärka oss inom en eller flera av de fetmarkerade: o Säkerhet (Cisco ACS/ISE, CSM, IPS, ASA/FirePower, VPN, Certifikathantering) o Wireless/wired Management (Cisco Prime Infrastructure, WiSM/WLC) o Datacenter och Virtualisering (UCS, Switching, Säkerhet) o Switching/Routing (IOS, IOS XE, IOS XR, NXOS) o Cisco IP Telefoni, Video (Collaboration) o Lastbalansering (Cisco Ace/ Citrix NetScaler )
• Tycka att det är roligt att jobba med ärendehantering, att lösa incidenter från kunder som behöver snabb hjälp när deras IT inte fungerar
• Ha förståelse för att kunder är stressade över att deras teknik inte fungerar och tycka att det är kul att arbeta med remote felsökning och hjälpa kunden att lösa deras problem.
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande egenskaper inkluderar:
• Erfarenhet av arbete med ärendehantering i en 2nd eller 3rd line
• Erfarenhet av att jobba med Cisco TAC
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi är svenska landslaget i it-infrastruktur som bygger ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?
Ansök och bli en av oss
Skicka in din ansökan redan idag via ansök nu knappen! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anneli Glimmerdahl, Chef ATS Support & Operations på mail
anneli.glimmerdahl@atea.se eller telefon: 08-470 80 99
Välkommen till Atea!
Ateakoncernen, med verksamheter i hela Norden och Baltikum, har 6 500 medarbetare och är den tredje största it-infrastrukturleverantören i Europa och marknadsledare i Norden och Baltikum. Koncernen har en omsättning på ca 27,9 miljarder norska kronor och är noterad på Oslo Börsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-12-16ErsättningIndividuell lönesättning
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Glimmerdahl
FöretagAtea
AdressAtea
Box 18
16493 Kista
KontorsadressBox 18
Jobbnummer 3217693
Observera att sista ansökningsdag har passerat.