Nattjobb som IT-tekniker?
Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Helpdesktekniker
Är du supporttekniker och gillar ordning, reda och struktur? Har du minst 1 års erfarenhet av 1st line och vill arbeta nattetid med incidenter på sikt?
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.
Om uppdraget
Till vår kund som är en myndighet inom rättsväsendet med placering i centrala Stockholm så letar vi nu efter dig som har 1 års erfarenhet av en teknisk support. Du kommer sitta i en Servicedesk som har öppet dygnet runt och ta emot ärenden från hela Sverige och kommer att lösa ärenden enligt ITIL-processen. När du kommit in i rollen, kommer du jobba skift och då fungera som Incident manager nattetid, varför du behöver vara en person som kan och vill ta ansvar.
Vem vi söker
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med att ge IT-support genom telefon. I och med att servicedesken har öppet dygnet runt så är det avgörande att du är villig att arbeta i skift, det vill säga kunna arbeta under dygnets alla timmar. Du har följande erfarenheter och kompetenser:
• Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
• Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
• Minst ett års erfarenhet av arbete med IT-support med telefonen som redskap
• Erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation över telefon
• Minst ett års erfarenhet av arbete med Outlook och Microsoft Windows operativsystem
• Du har erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL. Är du certifierad i ITIL är det meriterande.
Meriterande
• Erfarenhet av Active Directory, eDirectory eller NetWare.
• Erfarenhet av Remotehanteringsverktyg
• Vana av att arbeta skift
Vi letar alltid efter konsulter som är serviceinriktade, pålitliga och engagerade.
Kontakta gärna Malin (
malin.karlsson@dfind.se) vid frågor
Uppdragsstart: Snarast
Sista dag att ansöka är Sök omgående, intervjuer sker löpande
Arbetstider: 00.00-24.00 Supporten är öppen dygnet runt.
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm
Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.
Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.
Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!
KEEP IMPROVING!
Key words: 1st line, first line, supporttekniker, IT-support, on-site, onsite, on site, onsitetekniker, servicedesk, operations, service desk, help desk, helpdesk
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-12-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 201106473
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Karlsson
malin.karlsson@dfind.seFöretagDfind IT AB
AdressDfind IT AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 3833424
Observera att sista ansökningsdag har passerat.