Närstöd/administratör till Hemsjukvården, Bror Nilssons gata 5

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.


Publiceringsdatum
2022-06-14

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en praktiskt inriktad person som närstöd till hemsjukvården! Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då kan du vara vår nya administratör/närstöd!

Hemsjukvården på Bror Nilssons gata 5 befinner sig mitt i det sjudande Lindholmen i Götaverkens gamla lagerlokaler och sjukstuga. Karlatornet har vi som granne. Här äter du sommartid din lunch på kajkanten med den glittrande älven för ögonen!

Du kommer att arbeta emot 4 enhetschefer samt personalen på ovan nämnda enheter med framförallt praktiska arbetsuppgifter relaterade till daglig drift. Exempel på detta är hantering av cirkulationstvätt, iordningställande och förberedelser för möten och utbildningar, administration och skötsel av fordon, ansvara för att lokalerna är trivsamma och att materiel finns på avsedda platser, hantering av hjälpmedelsförråd, ansvara för felanmälningar med mera.

I denna roll genererar du kvalitet i vår basverksamhet. Arbetsplatsen kräver bra struktur, tydlighet samt närvaro av dig som en av våra nyckelpersoner. I arbetet kommer du även ta emot människor som besöker verksamheten av olika anledningar och då är ett bemötande där vi marknadsför oss på ett trevligt och positivt sätt viktigt. Du kommer också att ingå i gruppen av brandskyddsombud. Du är behjälplig i huset vid bokning och användande av tekniska hjälpmedel och IT-hjälpmedel så att de sköts bra och kan användas i verksamheten.

I befattningen är det viktigt att vara öppen för varierande arbetsuppgifter så vi på bästa sätt möter behov i en tid av förändring.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.


Kvalifikationer
Rollen kräver en gymnasieexamen, gärna med inriktning mot servicesektorn; god svenska i tal och skrift samt körkort klass B är också krav. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Tjänsten ställer krav att ta ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/kundernas bästa i fokus. Dina uppgifter tar du på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjar och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Ditt intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra är genuin och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Utifrån vad situationen kräver kan du agerar på egen hand utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. De målen du upprättar är tydliga där du planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2022-09-01 Tillträdesdatum kan diskuteras., upphör: 2022-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C90229".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Anders Alnesten
anders.alnesten@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-366 77 45

Jobbnummer
6741026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: