Näringslivsutvecklare

Årjängs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Årjäng, Eda, Arvika, Bengtsfors, Åmål eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Personalavdelningen i Årjäng

Årjängs kommuns vision är att bli Värmlands tillväxtkommun. En modern kommun med tillväxt i fokus, där vi prioriterar hållbar utveckling både ekonomiskt, ekologiskt och socialt. Vi vill ha ett öppet och välkomnande samhälle med en levande landsbygd. I Årjäng vill vi att det ska finnas utrymme för nya människor och idéer.

Årjängs Kommun och Nordmarkens Näringsliv Ekonomisk förening delar sedan 2019 på ansvaret för näringslivsarbetet i kommunen, genom en styrelse som består av kommun- och företagsrepresentanter.

Näringslivsutvecklaren är den som ansvarar för den dagliga styrningen av allt arbete inom näringslivssamverkan och är adjungerad i styrelsen.

Du företräder Årjängs Kommun och Nordmarkens Näringsliv och fungerar som en sammanhållande länk mellan kommunen, näringsliv och de av Region Värmlands organisationer som stödjer näringslivet i länet.


Publiceringsdatum
2021-11-08

Arbetsuppgifter
Ett gott företagsklimat är grunden för en välmående kommun. En viktig roll är därför att vara ingången till kommunen i näringslivsfrågor, kunna förklara och guida företagare och andra intressenter in i den kommunala organisationen.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat projektledning, verksamhetsutveckling, förändringsarbete, workshop-ledning, analys, processutveckling samt införande av resultaten i verksamheten.

Du medverkar i nätverksträffar med anknytning till näringslivsfrågor, vilket innebär att du i rollen som näringslivsutvecklare kommer att ha många kontaktytor. Du är en nyckelfunktion i att stötta det lokala entreprenörskapet.


Kvalifikationer
• Du har en akademisk examen med ekonomisk/annan samhällsvetenskaplig inriktning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

• Utöver grundutbildningen har du även praktisk yrkeserfarenhet inom ovan nämnda områden såsom projektledning, förändrings- och utvecklingsarbete, workshopledning, verksamhetsutveckling etc.

• Du har dokumenterat goda kunskaper inom såväl näringslivets förutsättningar och villkor som inom politiskt styrd verksamhet.

• Samordning av uppgifter, stora som små, ställer krav på processer och struktur, vilket känns självklart för dig. Du är en utåtriktad person med hög drivkraft och initiativförmåga. Att prata inför grupper ser du som en rolig del av uppdraget.

• Du har förmåga att skapa och underhålla goda relationer genom att du upplevs social, ödmjuk, prestigelös samt bidrar med en positiv energi.

• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift med en vana att producera och presentera material både muntligt och skriftligt.

• Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och välkomnar en bredd av sökanden.

• Du ska ha giltigt körkort B.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Årjängs kommun, Personalavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1067503".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Årjängs kommun (org.nr 212000-1835)

Arbetsplats
Årjängs kommun, Personalavdelningen

Kontakt
Kommunchef
Birgitta Evensson
birgitta.evensson@arjang.se
0573-14132

Jobbnummer
6102947

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Årjängs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Årjängs kommun, Personalavdelningen: