Näringslivssamordnare/handläggare

Solna Stad, Kompetensförvaltningen / Personaltjänstemannajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad, Kompetensförvaltningen i Solna

Solna är en stad som växer och utvecklas. Här finns utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur och idrottsutbud. Staden är nu inne i en spännande utvecklingsfas och många företag söker sig hit. Vi söker därför engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Solna till en än mer attraktiv stad för medborgare och besökare. Vill du vara en av dem?

Publiceringsdatum
2012-02-10

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsavdelningens uppdrag är att se till att arbetssökande solnabor kommer ut på arbetsmarknaden. I arbetet använder sig avdelningen av ett antal olika insatser som t.ex. individuell coachning, företagskontakter, utbildning, praktikplatser och matchning.

Vi söker dig som har ett stort intresse av att hjälpa människor framåt till ett nytt arbete. Du är van och bra på att arbeta i team och har förmåga att snabbt sätta dig in i en persons situation samtidigt som du har energi, drivkraft och förmåga att åstadkomma positiva resultat. Det är av stor betydelse att du har god samarbetsförmåga och att du kan möta olika människor i förändringssituationer på ett respektfullt sätt. Du bör även ha en god administrativ förmåga.

En betydande del av arbetet som näringslivssamordnare innebär att du ska skapa kontakter med företag i näringslivet och arbetsgivare i offentlig sektor som är i behov av arbetskraft för att sen tillsammans med övrig personal matcha rätt person till rätt arbete. Du bör ha ett eget upparbetat nät av företagskontakter inom länet.

Vi söker dig som

• har erfarenhet av förändringsarbete på individuell nivå
• har en bra samarbetsförmåga och tar egna initiativ
• är van att leda samtal, planera och hitta nya lösningar
• har ett upparbetat nät av företagskontakter
• är utåtriktad och bra på att skapa nya kontakter med företag
• har datavana och kan hantera olika system/program
• har ett humanistiskt synsätt

Kvalifikationer
Utbildningskrav är relevant högskoleutbildning samt minst två års erfarenhet av liknande arbete.
Alternativt kan annan arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig komma ifråga samt att du har
B-körkort.
Minst två års erfarenhet av liknande arbete.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 40 tim/vecka Dagtid. 8-17 med flextid Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-04-02

Ersättning
Månadslön Lön efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-24
Ange följande referens när du ansöker: A256556
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roland Hagberg, 08-705 66 50, roland.hagberg@solna.se
Gunnar Conrah, 08-705 66 70, gunnar.conrah@solna.se

Företag
Solna Stad, Kompetensförvaltningen

Adress
Solna Stad, Kompetensförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna

Jobbnummer
1154785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad, Kompetensförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Kompetensförvaltningen: