Näringslivs- och samhällsavdelningen söker Administatör, vik

Jokkmokks Kommun / Ekonomiassistentjobb / Jokkmokk
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Jokkmokk, Gällivare, Arjeplog, Älvsbyn, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jokkmokks Kommun i Jokkmokk

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling.

På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö.

Vi söker nu en vikarie som administratör till Näringslivs och Samhällsavdelningen med huvudsaklig placering inom samhälls- och infrastrukturfunktionen. Funktionen består av fem enheter Gatukontoret, Fastighetskontoret, Matpolen och Städpoolen samt strategisk samhällsplanering.

Samhälls- och Infrastrukturfunktionen samverkar med såväl andra kommunala funktioner som med Jokkmokks Värmeverk AB och AB Jokkmokks hus för att åstadkomma samordningsvinster.


Publiceringsdatum
2022-08-23

Arbetsuppgifter
Som administratör inom funktionen så kommer du att vara en nyckelperson i huvudsak gällande det administrativa arbetet kring kommunens VA, renhållningsfrågor och fastighetsfrågor såväl produktionsrelaterade som ekonomiadministrativa arbetsuppgifter som till exempel:
• Underhåll och utveckling av kund och anläggningsunderlag i verksamhetssystemet EDP Future
• Löpande administration och orderhantering kopplat till produktionen vatten &avlopp, renhållning, slamtömning
• Kundreskontra, fakturering, kravhantering och ekonomiska avstämningar, statistik mm

I samband med kommunens arbete med effektivisering och minskad sårbarhet kan arbetet också innebära administrativa arbetsuppgifter i andra enheter. Som administratör kommer Du också att vara högst delaktig i utveckling av e-tjänster och digitaliseringsprojekt kopplat till verksamhetsområdet.

Hos oss har du möjlighet till flexibel arbetstid enligt flexschema samt möjligheten att nyttja friskvårdsbidrag.


Kvalifikationer
Ekonomisk- och/eller administrativ utbildning eller det som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Erfarenhet från EDP-future, Incit och Visma affärslösningar-Redovisning och reskontra är meriterande.

Som person är du driven, strukturerad och resultatorienterad. Du har en positiv inställning, är initiativtagande, lösningsorienterad och engagerad i dina arbetsuppgifter. Du drivs av kostnadskontroll och struktur. Du är bra på att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra. Du är duktig på kundbemötande och kommunikation i både tal och skrift. Vi kommer därför att lägga störst vikt på personlig lämplighet.

Din närmaste chef är Gatuchefen. Eftersom rollen är av självständig karaktär är det viktigt att du har en egen drivkraft i ditt sätt att arbeta.


ÖVRIGT
Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: 2023-06-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jokkmokks kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "100/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jokkmokks kommun (org.nr 212000-2676), https://jokkmokk.se/kommun-samhalle/jobba-hos-oss/

Arbetsplats
Jokkmokk kommun, Samhälls- och Infrastrukturfunktionen

Kontakt
Chef Samhälls och Infrastrukturfunktionen
Erik Fagerström
erik.fagerstrom@jokkmokk.se
0971-171 74

Jobbnummer
6910236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jokkmokks Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jokkmokks Kommun: