Näringslivs- och Kommunikationsansvarig

Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Du är välkommen till Norberg, den lilla kommunen med det stora hjärtat. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.

Vill du ha en central roll i att driva och utveckla näringslivet i Norbergs kommun? Ser du möjligheter i utmaningar? Vi söker just nu en Näringslivs- och kommunikationsansvarig till en nyinrättad tjänst.

Kom och bli en del av vårt team för att tillsammans forma framtidens Norberg.

Norbergs kommun är en välkomnande plats i hjärtat av Bergslagen, känd för sitt rika kulturarv och natursköna omgivningar. I Norberg vi är fast beslutna att fortsätta vår tillväxt och utveckling för att stärka Norberg som en plats att bo, verka och besöka.

Ditt uppdrag
I rollen som Näringslivs- och kommunikationsansvarig har du funktionsansvar för den strategiska och operativa hanteringen av kommunens näringslivsfrågor, och arbetar i team med handläggare och informatör för att uppnå gemensamma mål.

Du koordinerar och arrangerar företagsbesök och evenemang, såsom företagsfrukostar, för att främja dialog och samarbete inom näringslivet. Samarbete med andra kommuner, regioner, skolor, organisationer och nätverk är en viktig del av tjänsten för att skapa gynnsamma förutsättningar för Norbergs framtid. Att skapa en öppen och inkluderande dialog med näringslivet, samt att underlätta för företag i deras kontakt med kommunen, ser du som en självklarhet i ditt uppdrag.

Du representerar stolt Norbergs kommun vid olika evenemang och nätverksträffar för att attrahera nya företag och etableringar till området.

Inom ramen för kommunledningskontorets kommunikationsverksamhet kommer du tillsammans med informatör och handläggare att stödja förvaltningen och tillhörande kontor i deras kommunikationsbehov. Du kommer också att vara ansvarig för att producera eget kommunikationsmaterial som når Norbergs invånare, besökare och företagare.

Effektiv användning av digitala kommunikationskanaler är avgörande, och du kommer att vara ansvarig för att sprida relevant information till rätt målgrupper.

Vem du är
För att du ska trivas i rollen ser vi att du är driven och kommunikativ som brinner för att stärka näringslivet och utveckla kommunikationen i Norbergs kommun.

Då uppdraget innebär många olika kontaktytor och samarbeten, är det av vikt att du har en hög förmåga att skapa och underhålla goda relationer med näringslivet. Du representerar Norbergs kommun vilket ställer höga krav på din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt.

Du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi, kommunikation eller näringslivsutveckling.

Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete med näringslivsfrågor, inklusive projektledning och/eller ledarskap.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av samarbete med kommuner, regioner, skolor, organisationer och andra nätverk för att främja lokal utveckling.

Du har en god kompetens i effektiv användning av digitala kommunikationskanaler.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/61".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Ledningskontoret

Kontakt
Christian Foster
0223-29126

Jobbnummer
8211858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: