Nämndssekreterare/administratör

Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen / Kontorsjobb / Boden
2016-08-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndssekreterare/administratör" (publicerad 2016-09-06) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen i Boden

Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer.
Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.

Fastighetsförvaltningens huvudsakliga uppgift är att på Fastighetsnämndens uppdrag tillhandahålla kostnads- och drifteffektiva lokaler för den kommunala verksamheten. Förvaltningen ska ge den kommunala verksamheten service i fastighetsfrågor och samordna kommunens lokalplanering. Därutöver erbjuder förvaltningen service i form av lokalvård och vaktmästeri till kommunens övriga förvaltningar.

Publiceringsdatum
2016-08-01

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och kommer att innebära dels nämndsadministration och dels administrativa uppgifter inom städ/vaktmästerienheten. Tidsfördelningen mellan dessa är ungefär 50 % vardera.
Som nämndsekreterare för kommunens Fastighetsnämnd är du ansvarig för nämndens hela ärendehantering vilket innebär registrering, diarium, posthantering, arkiv, sammanträdesrutiner och handlingar inför och efter sammanträdena. Du samarbetar med nämndens ordförande, förvaltningschef liksom med andra nämndssekreterare på kommunens övriga förvaltningar. I arbetsuppgifterna ingår även att handlägga ärenden och tjänsteskrivelser inför beslut i nämnden. IT-stödet för nämndsadministrationen är Ciceron och Ciceron assistent. IT-stödet för diariet är Evolution. Bodens kommun är inne i en utvecklingsprocess där vi går mot effektivare digital ärendehantering. Detta innebär att du även kommer att vara delaktig i att utveckla kommunens ärendehanteringsprocess tillsammans med andra nämndssekreterare. Andra administrativa uppgifter kan förekomma.
Du ska även bistå städenheten och vaktmästeriet med vikarieanskaffning, kvalitetskontroller avseende utförd lokalvård, leverantörsfakturor och beställningar. Kvalitetskontrollerna sker på plats i kommunens fastigheter vilket ställer krav på körkort.

Kvalifikationer
o Lägst gymnasial utbildning.
o Några års erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation samt arbete inom administration är ett krav.
o Arbetet förutsätter ett strukturerat arbetssätt, noggrannhet och kunskap om de regelverk som styr nämndsadministrationen, dokumenthantering samt arkivvården.
o Erfarenhet från ärenderegistrering i Evolution samt arbete med Ciceron och Ciceron assistent är meriterande.
o Erfarenhet av yrkesmässigt arbete inom lokalvård är meriterande.
o Körkort minst behörighet B erfordras.
o Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. God datorvana samt goda kunskaper i MS Officepaketet.
o Serviceinriktad med god förmåga att samarbeta, vara flexibel och lyhörd samt ha god social kompetens.

ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Ange följande referens när du ansöker: A585082
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Katrin Ögren, Enhetschef 0921-62353
Lena Nilsson, Administrativ chef 0921-62061

Facklig kontakt
Annelie Wemmenhag, Vision 0921-62205
Anna-Lena Blomqvist, Kommunal 0921-62200

Företag
Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen

Adress
Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen
Kyrkgatan 24
96186 BODEN

Kontorsadress
Kyrkgatan 24 BODEN

Jobbnummer
2971921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen: