Nämndssekreterare
Varbergs kommun, Utveckling- och kvalitetsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Utveckling- och kvalitetsavdelningen i Varberg Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll.
Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia.
Varbergs kommun har drygt 58 000 invånare och befolkningen ökar ständigt. Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet.
Socialnämndens ansvarsområde omfattar äldreomsorg, insatser för funktionshindrade samt individ- och familjeomsorg. All myndighetsutövning (det så kallade samhällsuppdraget) är samlad i en gemensam uppdragsavdelning och all egendrift är samlad i två utföraravdelningar. Cirka 30 % av hemtjänst och platser i särskilt boende drivs av externa utförare. Som stöd till verksamheterna finns en ekonomiavdelning och en kvalitetsavdelning.
Vi söker nu nämndssekreterare till socialförvaltningen. Tjänsten är placerad på kvalitetsavdelningen.
Publiceringsdatum2012-08-01ArbetsuppgifterTeamet har följande arbetsuppgifter:
Ansvara för sekreterarskap och administration av
Socialnämnden med arbets- och planeringsutskott
Kommunala Handikapprådet och Kommunala Pensionärsrådet
Förvaltningsledningens samverkansforum
Ansvara för att ge förvaltningsledningen kvalificerat utredningsstöd.
Ansvara för sedvanligt kansliarbete och att detta kontinuerligt, genom ständiga förbättringar, vidareutvecklas och effektiviseras.
I uppdraget som nämndssekreterare kan även arbete med dokumenthantering och arkivansvar komma att ingå.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna juridisk utbildning, offentlig förvaltning eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt facklig samverkan, samt erfarenhet från arbete i offentlig förvaltning, gärna med liknande uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du är serviceinriktad, ordningsam och initiativrik samt har förmåga att arbeta självständigt under eget ansvar - d.v.s. du är systematisk och noggrann men också utvecklings- och förändringsinriktad. Du har lätt för att samarbeta, är lyhörd och kan skapa förtroende med såväl övriga tjänstemän som politiker och medborgare. Du kan kommunicera och uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Du som söker ska ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Du ska även vilja vara med och utveckla vår administration.
I arbetet med administrationen har vi skapat ett team, bestående av nämndssekreterare, kvalificerad utredare samt en kvalificerad assistent. Teamet arbetar tillsammans med vår grupp för kontorsservice.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-30
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen!
Ange följande referens när du ansöker: A284625
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Brosché, 0340 - 889 06,
Facklig kontaktHelén Albino Andersson, 0340-883 53
Åsa Wimert SSR, 0340-886 52
Marita Karlsson, VISION, 0340-883 50
FöretagVarbergs kommun, Utveckling- och kvalitetsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Utveckling- och kvalitetsavdelningen
43280 Varberg
Jobbnummer 1304196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.