Nämndsekretetare/Registrator

Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Enheten demokratistöd har 11 medarbetare och är en samlad enhet med ansvarar för ärende- och sammanträdeshantering för de politiska instanserna samt posthantering/diarieföring för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och nämnderna. Vi ansvarar också för kommunarkivet, kommunstyrelsens diarium och sköter administrativ service till politiker. Till enheten hör också stadsjuristen.

Publiceringsdatum
2015-11-20

Arbetsuppgifter
Vi befinner oss mitt i en spännande period där våra arbetssätt och rutiner är under förändring. Vi har höga ambitioner när det gäller kvalitetssäkring, effektivitet och service.

I registratorsuppdraget ingår postöppning och registrering/diarieföring av allmänna handlingar för en eller flera sektorer, ett arbete tillsammans med andra som har samma uppdrag. Som nämndsekreterare arbetar du som professionellt stöd till sektorledningar och ordföranden med beredning, utskick av kallelse, sekreterare vid sammanträde samt protokollskrivning. Du kommer att ha nära kontakter med förtroendevalda, sektorledningar och handläggare. Vi arbetar i det kommungemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap eller liknande och det är meriterande med goda juridiska kunskaper inom området.

Du har goda kunskaper och gärna erfarenhet från, kommunal dokument- och ärendehantering samt protokollskrivning.

Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket.

Du har goda IT-kunskaper och det är meriterade med erfarenheter från ärendehanteringssystem.

Som person är du självgående och du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är bra på att samarbeta med andra människor och kan trivas även när det vid tillfällen blir lite stressigt. Du har respekt för uppdraget i en politiskt styrd organisation. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och har vilja och förmåga att hjälpa andra.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-13
Ange följande referens när du ansöker: A519866
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Tilly, Kanslichef 0500-49 82 09

Företag
Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd

Adress
Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd
Fredsgatan 4
54183 Skövde

Kontorsadress
Skövde kommun 54183 Skövde

Jobbnummer
2538593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd: