Nämndsekreterare vikariat

Lerums kommun / Administratörsjobb / Lerum
2025-05-12


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Tjänsten är placerad på administrativa enheten. Administrativa enheten ansvarar bland annat för ärendeberedning, dokument- och ärendehantering, arkiv och överförmyndarverksamhet. Enheten tillhandahåller även nämndadministrativt stöd åt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen samt administrativt stöd åt kommunalråd och förvaltningsledning. Enheten är placerad under verksamhetsområdet Kansli, säkerhet, kund som är organiserat under kommundirektör.

Publiceringsdatum
2025-05-12

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare utgör du kvalificerat stöd åt kommunens förtroendevalda och nämnd. Du upprättar kallelser, skriver protokoll och ger råd till chefer, handläggare och förtroendevalda i frågor kopplade till bland annat formalia. Nämndsekreteraren kvalitetsgranskar beslutsunderlag. Dessutom utgör du back-up för enhetens övriga nämndsekreterare.

Kvalifikationer
Vi söker dig med minst genomgången 3-årig högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god kännedom om kommunal verksamhet och du har kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagstiftningen. Du har ett helhetsperspektiv på ärendehantering, dokumenthantering och den politiska processen.

Du är serviceinriktad, noggrann och har förmåga att skapa struktur, ordning och reda. Du är handlingskraftig och resultatinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du är en person som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat. Du vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och kan självständigt driva utvecklingsfrågor inom området.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C254560".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Kontakt
Enhetschef administrativa enheten
Christina Hallberg
christina.hallberg@lerum.se
0302521155

Jobbnummer
9334036

Prenumerera på jobb från Lerums kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun: