Nämndsekreterare, vikariat

Lidingö stad / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad i Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Utbildningsförvaltningen svarar för all skol- och förskoleverksamhet i Lidingö stad. Verksamheterna har fokus på kunskap och lärande och håller mycket god kvalitet. Arbetet kännetecknas av respekt och hänsyn. I verksamheten råder trygghet, trivsel, lugn och arbetsro. Diskriminering, trakasserier och kränkande behandling tolereras inte.

Publiceringsdatum
2018-09-26

Dina arbetsuppgifter
Nämndsekreteraretjänsten är placerad i lärande- och kulturförvaltningens aktivitetsbaserade lokaler som ligger i stadshuset på Lidingö. Som vikarierande nämndsekreterare kommer du att självständigt sköta administrationen av utbildningsnämnden samt administrationen av den centrala samverkan med fackliga organisationer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att bistå nämnd och förvaltningsledningen i ärenden rörande offentlig förvaltning, koordinera och handlägga ärenden till nämnden samt vara till stöd för handläggare i ärendeskrivning. Du ska kunna möta människor professionellt och samverka flexibelt inom och utom förvaltningen. Din roll kommer även innebära att vara back-up för registrator/förvaltningssamordnare.

Kvalifikationer
Vi vill att du har högskoleutbildning med inriktning på offentlig förvaltning, statskunskap eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning samt kunskaper om lagstiftning inom offentlig förvaltning och ärende- och lönehanteringssystem. Det är meriterande om du har kännedom om Lex och Heroma.

Du ska kunna uttrycka dig rakt och tydligt både i tal och i skrift. Som person är du självgående och har integritet. För tjänsten behöver du även vara duktig på att ha ett helhetstänk och du kan strukturera upp dina arbetsuppgifter.

Övrig information
Tillträde sker mitten av januari, enligt överenskommelse.
Vikariatet är för föräldraledighet.

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Tapio Liimatainen, Bitr Utbildningschef/Admin Chef, 08-731 46 92

Facklig representant, nås via stadens växel, 08-731 30 00

Arbetsplats
Lejonvägen 15

181 32 Lidingö

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 3941041554
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tapio Liimatainen 08-731 46 92
Facklig representant 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad

Adress
Lidingö stad
Lejonvägen 15
18132 Lidingö

Kontorsadress
Lejonvägen 15, 181 32 Lidingö

Jobbnummer
4368172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad: