Nämndsekreterare, vikariat
Göteborgs stad., Trafikkontoret / Administratörsjobb / Göteborg
2017-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare, vikariat" (publicerad 2017-06-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Trafikkontoret i Göteborg Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Trafikkontoret ansvarar också för stadens färdtjänstverksamhet med uppdrag att erbjuda samhällsbetalda persontransporter med fokus på personer med funktionshinder, med visionen "Den goda resan för ett friare liv". Trafikkontoret har drygt 360 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.
Publiceringsdatum2017-04-28ArbetsuppgifterEn av våra nämndsekreterare går på föräldraledighet och vi söker nu dig som har kunskap och vilja att tillsammans med enhetens övriga medarbetare lotsa kontoret till att möta både dagens och morgondagens utmaningar inom det nämndadministrativa området.
I uppdraget ingår bland annat att identifiera behov, utveckla arbetssätt och genomföra utbildningar för kontorets medarbetare. Som nämndsekreterare på trafikkontoret arbetar du med en stor variation av arbetsuppgifter, alltifrån utbildning och handledning till utveckling och dokumentering av arbetssätt i nämndprocessen till administrativa handläggningsuppgifter som hantering av arvoden.
I rollen ligger även att bevaka de kommungemensamma nämndhanteringsfrågorna, delta i lämpliga nätverk, agera ärendecontroller (säkerställa tjänsteutlåtandenas form och språk) samt att ansvara för nämndens delegationsordning/delegeringsförteckning och hanteringen av den delegerade beslutanderätten.
KvalifikationerVi vill att du har akademisk examen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller juridik eller har förvärvat motsvarande kompetenser genom flera års arbete som nämndsekreterare. Utöver din examen vill vi att du har arbetat som nämndsekreterare eller motsvarande. Du har god inblick i den offentliga lagstiftningen, trivs i rollen som utvecklare och har ett coachande och serviceinriktat förhållningssätt.
Som person är du självständig och ansvarstagande och vill se resultat i arbetet, men arbetar samtidigt bra tillsammans med andra och är en god kommunikatör. Omvärldsbevakning och nätverkande är en naturlig del i ditt arbetssätt liksom att hålla god ordning och reda och att arbeta för en ökad transparens i verksamheten.
•
Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse Vikariat ca 1 år.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-15
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErika Hurtig 031-368 23 82
FöretagGöteborgs stad., Trafikkontoret
AdressGöteborgs stad., Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 3466614
Observera att sista ansökningsdag har passerat.