Nämndsekreterare vik

Strängnäs kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Kommunledningskontoret i Strängnäs

Strängnäs kommun är en dynamisk idyll mitt i den expansiva Mälardalen. Här förenas småstadens charm och personlighet med närheten till storstadens utbud. Kommunens 32 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs och Åkers styckebruk, var och en med sin rika historia och unika karaktär, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär.

Publiceringsdatum
2011-03-18

Arbetsuppgifter
Är Du intresserad av att bli en del av ett resultatinriktat team och att arbeta mitt i den politiska vardagen med att klassificera och registrera inkommande och utgående handlingar samt att arbeta som sekreterare och ansvara för administrativ och praktisk hantering kring sammanträden? En av kansliets nämndsekreterare ska vara föräldraledig och vi behöver förstärkning.
Som nämndsekreterare är du en del av kansliet, en enhet inom kommunledningskontoret med ansvar för juridik, kommunarkiv, nämndadministration och registratur samt överförmyndarverksamhet.
Kansliets nämndsekreterare är en centralt placerad funktion som servar kommunens nämnder med nämndsadministration och arbetar med alla uppgifter i myndighetens ärendeprocess. Ärendehanteringen omfattar hela processen från posthantering, registratur, ärendeberedning till arkiv. Arbetet innebär mycket kontakter med politiker och med förvaltningens tjänstemän.
Inom enheten arbetar vi flexibelt och hjälper varandra för att klara vårt uppdrag vilket innebär att även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella.

Kvalifikationer
Arbetet förutsätter att du snabbt kan sätta dig in i administrativa rutiner och kan arbeta självständigt med en förmåga att ta egna initiativ. Goda språkliga kunskaper, vana att uttrycka sig skriftligt samt goda datakunskaper är kunskaper som behövs.
Som person är du ansvarsfull, mycket noggrann och strukturerad och trivs med att skapa rutiner samt ordning och reda. För att trivas inom kansliet och i nämndsekreterarens centrala roll behöver du vara utåtriktad, prestigelös och ha lätt för att samarbeta och "rycka in", även när behov uppstår utanför dina huvudsakliga ansvarsområden.
Vi förutsätter att Du har akademisk examen med samhällsvetenskaplig inriktning, annan liknande utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som t.ex. posthantering, registrering, nämndadministration och protokollsskrivning liksom kunskap om digitala ärende- och dokumenthanteringssystem samt kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, upphör: 2012-05-31 Möjlighet till förlängning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 89/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Oscar Arnell, 0152-29157
Pia Lindqvist, 0152-29179

Facklig kontakt
Inger Jansson, 0152-29291
Kristina Entoft, 0152-29138
Charlotte Wagner, 0152-29638

Företag
Strängnäs kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Strängnäs kommun, Kommunledningskontoret
64580 Strängnäs

Jobbnummer
880341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Kommunledningskontoret: