Nämndsekreterare/Utskottssekreterare

Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg / Administratörsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Orust, Stenungsund, Lilla Edet, Uddevalla, Lysekil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg i Orust

Publiceringsdatum
2016-06-17

Referensnummer för detta jobb
KS 2016:1112

Placering
Förvaltningsområde omsorg, Henån.

Om arbetsplatsen
Är du strukturerad och serviceinriktad? Vill du arbeta i en administrativ roll inom vårt förvaltningsområde? Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med närhet till både organisation och ledningsbeslut. Delaktighet i att planera, organisera och genomföra ditt arbete för ständig utveckling och förbättring. För oss är du viktig och vi arbetar för att skapa en bra arbetsmiljö med ett gott arbetsklimat. Som medarbetare hos oss bidrar du till att få allt att fungera. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete.

Förvaltningsområde omsorgs verksamhetsområden inriktar sig mot barn, ungdomar, vuxna och familjer, däribland personer med funktionsnedsättning och äldre som är i behov av omsorg. Du ingår i Förvaltningsområde omsorgs administrativa stab och din närmaste chef är förvaltningsområdeschefen. Vi samarbetar om flera arbetsuppgifter och ersätter varandra vid behov.

Dina arbetsuppgifter
Som utskottssekreterare ska du ha kunskap om hela kedjan i ärendeprocessen. Du ansvarar för att förbereda och genomföra utskottets sammanträden genom upprättande av dagordning, protokoll, expediering av beslut, publicering av handlingar på webben samt övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. I ditt uppdrag ingår också att vara sekreterare i Orust kommuns handikapp- och pensionärsråd. Du kommer att ha ett nära samarbete och fungera som ett stöd för förtroendevalda, förvaltningsledning och handläggare i ärendeprocessen. Du kommer även att arbeta med andra uppgifter som till exempel skribent för omsorgens del av kommunens webbsida, posthantering, registratur, arkivansvar och övrig förekommande administration inom Förvaltningsområdet. Vi arbetar i det kommungemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet LEX.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning. Alternativt har du motsvarande kunskaper genom exempelvis längre erfarenhet av arbete som utskottssekreterare/nämndsekreterare. Du bör ha erfarenhet av sekreterararbete inom offentlig förvaltning eftersom arbetet kräver kännedom om hur det är att arbeta i en politisk styrd organisation samt gärna kunskap om aktuell lagstiftning inom socialtjänstens område och förståelse för innebörden av myndighetsutövning. En god kommunikativ förmåga samt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift är en annan viktig egenskap. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemet LEX, eller annan digital ärendehantering, goda datorkunskaper och ytterligare utbildning inom offentlighet och sekretess, arkiv-, diarie- och dokumenthantering är det meriterande.

Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga för oss. För att trivas i rollen behöver du ha ett strukturerat och organiserat arbetssätt och ett flexibelt tänkande. Arbetet ställer också krav på att du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer, att du är självständig och att du har god samarbetsförmåga. Du bör tycka om snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i en mindre kommun erbjuder.

Tillträdesdag
Snarast eller enligt överenskommelse.

Övriga upplysningar
Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. Vänta därför inte med din ansökan!

Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Individuell lönesättning, ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: KS 2016:1112

Kontakt
Lisbeth Tilly, Förvaltningsområdeschef 0304-33 43 85
Lena Jakobsson, Administrativ samordnare 0304-33 43 94

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0304-33 40 00

Företag
ORUST KOMMUN, Förvaltningsområde omsorg

Adress
ORUST KOMMUN, Förvaltningsområde omsorg
47380 HENÅN

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0304-33 40 00

Jobbnummer
2910950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orust Kommun, Förvaltningsområde Omsorg: