Nämndsekreterare/utredare, sektor arbete, trygghet och omsorg

Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Är du intresserad av nämnds- och verksamhetsfrågor? Föredrar du variation i ditt arbete och stimuleras av komplexa frågor? Vi söker nu en vikarierande nämndsekreterare/utredare. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till 2020-08-31 med eventuell möjlighet till förlängning.


Publiceringsdatum
2019-11-28

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare och registrator arbetar du med en nämnds hela administration såsom inkomna handlingar, diarieföring, kallelser, protokoll, expediering och arkivering. I arbetet ingår att vara sekreterare vid nämndens möten, hålla kontakt med nämndens ordförande, granska inkomna handlingar och bistå politik och sektor med information. I arbetet ingår även att ge stöd till medarbetare vid hantering av allmänna handlingar, dokumenthantering och liknande frågor.
Dina arbetsuppgifter omfattar även att vara ett stöd till verksamhetschefer och sektorledning med bland annat remissvar, förberedelser av tjänsteutlåtanden samt framtagande av underlag.
Du kommer även att representera sektorn i olika arbetsgrupper. Du behöver därför trivas med att ta stort ansvar och att ha många kontaktytor.
Utöver rollen som nämndsekreterare arbetar du även med utredningar och utvecklingsuppdrag som kan variera utifrån sektorns behov. Det kan till exempel handla om att utveckla sektorns arbete med dokumenthantering och arkivering, struktur och rutiner för GDPR samt omvärldsbevakning på juridiska områden.

Sektor arbete, trygghet och omsorg (ATO):s ansvar omfattar verksamheterna äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt särskilda boenden och hemsjukvård. Sektorn har totalt cirka 900 medarbetare och arbetar på uppdrag av omsorgs- och arbetsmarknadsnämnden. Organisatoriskt kommer du att tillhöra sektorns enhet för stab och administration som består av två engagerade och positiva arbetsgrupper, där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara!

Sektorn är placerad centralt i Nödinge med goda kommunikationsmöjligheter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, juridik eller samhällsvetenskap. Du har god kunskap om lagar och föreskrifter som styr verksamheterna inom sektorn. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet samt av kvalificerat utredningsarbete.
Som nämndsekreterare behöver du vara analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du har ett engagemang för att arbeta nära demokratins kärna, det kräver också att du har integritet. Rollen kräver god samarbetsförmåga och flexibilitet.

Det är viktigt för oss att du:
• kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ.
• är lyhörd, kan arbeta med flera uppdrag samtidigt och kan prioritera på ett ansvarsfullt sätt.
• har intresse för och förmåga att ta ansvar samt har ett helhetsperspektiv.
• är strukturerad, noggrann och serviceinriktad.
• utrycker dig väl i svenska språket, såväl i tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. , upphör: 2020-08-31 Möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ale kommun, sektor arbete, trygghet och omsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A918294".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ale kommun (org.nr 212000-1439), https://ale.se/

Arbetsplats
Ale kommun, sektor arbete, trygghet och omsorg

Jobbnummer
4967153

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg: