Nämndsekreterare/utredare, Ledningsstaben, Umeå

Region Västerbotten, Kansli / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västerbotten, Kansli i Umeå

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Ledningsstabens uppdrag är bland annat att ge den politiska ledningen och verkställande ledningen bra underlag för beslut, det vill säga goda förutsättningar att styra och leda verksamheten så att den når uppsatta mål.

Inom kanslienheten sker administration av ärendeberedning inför politiskt beslutsfattande i styrelse, nämnder, beredningar och fullmäktige. Kanslienheten består av funktionerna nämndsekretariat, registratur och regionarkiv, och på enheten finns idag ett flertal nämndsekreterare/utredare.

Kanslienheten söker nu en nämndsekreterare/utredare, för närvarande med uppdraget att arbeta med hälso- och sjukvårdsnämndens två utskott.


Publiceringsdatum
2020-05-29

Arbetsuppgifter
Som sekreterare/utredare i Region Västerbotten har du en betydelsefull roll i vår förvaltning, där du ger viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Hälso- och sjukvårdsnämnden ansvarar för den verksamhet som bedrivs inom verksamhetsområdena sjukhusvård, primärvård, tandvård och funktionshinder och habilitering. Som nämndsekreterare/ utredare för hälso- och sjukvårdsnämndens utskott för primärvård och tandvård samt utskottet för funktionshinder och samverkan, ingår att planera, administrera och genomföra utskottens sammanträden. Du deltar vid regionens samråd med funktionshinderrörelsen och i tjänsten kan vissa utrednings- och uppföljningsuppdrag inom nämndens område förekomma.

I ditt arbete kommer du även vara delaktig i att utveckla regionens ärendeberedningsprocess.


Kvalifikationer
För detta jobb behöver du ha en avklarad universitets- eller högskoleutbildning inom ett av följande områden; statsvetenskap och/eller förvaltningskunskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Du har erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation, har god kunskap i besluts- och beredningsprocessers rutiner samt god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du är kommunikativ, lyhörd, noggrann och kan arbeta självständigt, strukturerat och metodiskt. Du ser helheten och har god analytisk förmåga samt har en vilja att aktivt bidra till utveckling av arbetsformer och rutiner.


ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Västerbotten, Kansli

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A958325".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Västerbotten (org.nr 232100-0222)

Arbetsplats
Region Västerbotten, Kansli

Jobbnummer
5245096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västerbotten, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västerbotten, Kansli: