Nämndsekreterare till utskotten

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

Publiceringsdatum
2023-10-13

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en nämndsekreterare till socialförvaltningen Nordost med fokus på nämndens individutskott. Som nämndsekreterare ingår du i kansliet som är en del av avdelningen stab och kommunikation. Kansliet har i uppdrag att samordna och utveckla arbetet kopplat till nämnd, utskott, diarium, arkiv och juridik.

Som nämndsekreterare för utskott kommer du i huvudsak att arbeta med ett av nämndens tre individutskott.
Du ingår i ett utskottsteam bestående av tre nämndsekreterare och en administratör. Tillsammans ansvarar ni för utveckling och uppföljning av utskottens processer.
Du kommer, med stöd av administratören, att koordinera och administrera ärenden till det utskott du har huvudansvar för.
I detta ingår att säkerställa att handlingar till utskottet är juridiskt korrekta. Du utgör ett stöd till politiker, chefer och handläggare genom rådgivning, fortbildning och omvärldsbevakning. Rollen innefattar allt från juridiska frågor till att hantera arvoden samt formalia före, vid och efter sammanträden.

I arbetsuppgifterna ingår också att vara backup för övriga funktioner på kansliet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom offentlig förvaltning, juridik, som socionom, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har erfarenhet av nämnds- och utskottsadministration som nämndsekreterare eller från socialtjänstens myndighetsutövande verksamheter. Det är meriterande om du har erfarenhet av detta inom Göteborgs Stad.
Du har förståelse för och kunskaper om hur kommunal organisation och verksamhet fungerar. Du har kunskap kring relevant lagstiftning samt intresse för att hålla dig uppdaterad inom området. Du är kommunikativ och har förmågan att kunna vidareförmedla kunskapen till berörda. Goda kunskaper om digital ärendehantering och god IT-vana är ett krav. Dessutom behöver du kunna behärska praktisk sammanträdesteknik.

Som person inger du förtroende och du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du är ansvarstagande och trivs i en självständig roll där du gärna tar initiativ till förändring och utveckling. God samarbetsförmåga är nödvändigt då du ingår i ett team samt kommer att ha breda kontaktytor i förvaltningen. Det är viktigt att du är strukturerad och är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört. Viktigt är också att du har en god språklig förmåga då det i arbetet ingår att granska text, skriva fram beslut samt läsa och tolka regelverk.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C159835".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Nordost

Kontakt
Enhetschef Digitalisering och IT
Sonja Andersen Svedberg
sonja.andersen@socialnordost.goteborg.se
031-3653031

Jobbnummer
8189479

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: