Nämndsekreterare till utskotten
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2022-09-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till utskotten" (publicerad 2023-10-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!
Publiceringsdatum2022-09-26ArbetsuppgifterVi söker nu en nämndsekreterare till socialförvaltningen Nordost med fokus på nämndens individutskott. Som nämndsekreterare ingår du i kansliet som är en del av avdelningen stab och kommunikation. Inom kansliet arbetar du tillsammans med registrator, arkivarie, jurist, SAS, övriga nämndsekreterare samt administratör.
Socialnämnden Nordost är organiserad i tre individutskott och som en av fyra nämndsekreterare kommer du i huvudsak att arbeta med individutskotten och ansvara för dess arbetsprocesser, vilket innebär att du bland annat koordinerar och administrerar ärenden till utskotten samt utgör ett stöd till politiker, chefer och handläggare. Rollen innefattar allt från juridiska frågor till att hantera arvoden samt formalia före, vid och efter sammanträden. Gentemot chefer och handläggare inom socialtjänsten fungerar du även som juridiskt stöd genom rådgivning, fortbildning och omvärldsbevakning.
Du kommer arbeta nära förvaltningsledning och politikerna i utskotten och din närmaste chef är kanslichef tillika förvaltningscontroller som ingår i förvaltningens ledningsgrupp.
KvalifikationerVi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, juridik, som socionom, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare, både mot nämnd och mot individutskott och det är meriterande om du har erfarenhet av nämnds- och utskottsadministration specifikt från Göteborgs Stad. Likaså om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom socialtjänstens verksamheter.
Du har förståelse för och kunskaper om hur kommunal organisation och verksamhet fungerar. Vi ser även att du har kunskap kring relevant lagstiftning samt intresse för att hålla dig uppdaterad inom området. Du är kommunikativ och har förmågan att kunna vidareförmedla kunskapen till berörda. Du har goda kunskaper om elektronisk ärendehantering och god IT-vana. Dessutom behöver du kunna behärska praktisk sammanträdesteknik.
Som person inger du förtroende och du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du trivs i en självständig roll och tar initiativ till förändring och utveckling inom området samt har förmåga att leda såväl uppdrag och grupper mot angivna mål. Det är viktigt att du är strukturerad och har en god språklig förmåga då det i arbetet ingår att granska text, skriva fram beslut samt läsa och tolka regelverk.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C103087".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Nordost
Kontakt Enhetschef / Förvaltningscontroller
Simon Flodén
031-366 00 24 Jobbnummer 7014689
Observera att sista ansökningsdag har passerat.