Nämndsekreterare till utbildning- och arbetsmarknadsnämnden

Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen i Enköping

Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet.

På förvaltningen arbetar cirka 180 medarbetare utifrån målsättningen att Vi ska leda och samordna utvecklingen med fokus på nyttan för de vi är till för.

Du kommer att arbeta på enheten för kansli och kontorsstöd som har 12 medarbetare. Vi på enheten arbetar bland annat som kommunsekreterare, kontorsassistenter, nämndsekreterare och registratorer.

Som anställd har du möjlighet att semesterväxla till fler lediga dagar och träna gratis hos flera av våra aktörer inom träning och friskvård. Varje vecka finns det flera olika pass, allt för att möjliggöra ett hållbart arbetsliv. Självklart har vi även en friskvårdspeng. Visste du förresten att vi är en av landets bästa kommuner i att ta ut vår friskvårdpeng? Det säger en del om vilka vi är och vad vi står för.

Du får härliga kollegor med stort engagemang och hög ambition. Vi har roligt tillsammans och försöker alltid se möjligheter i alla utmaningar.

Publiceringsdatum
2024-01-03

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare för utbildning- och arbetsmarknadsnämnden arbetar du nära den politiska organisationen och förvaltningschefen på utbildningsförvaltningen och har en nyckelroll i planeringen inför nämndens sammanträden. Du ansvarar för att driva beredningsprocessen och samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden.

I rollen har du i uppdrag att granska och kvalitetssäkra beslutsunderlag utifrån kommunalrättsliga aspekter. Du stödjer tjänstepersonsorganisationen kring ärendeprocessen, och deltar i övergripande utvecklingsarbete av bland annat berednings- och sammanträdesprocessen. I arbetet ingår att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden samt arbetsuppgifter som t ex hantering av nämndens fonder. Du har även ett integrerat samarbete med de övriga nämndsekreterarna i kommunen.

Kvalifikationer
Vi har som krav att du har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Detta är en intressant och bred roll som ger dig insyn i verksamheten på övergripande- och detaljnivå. Stor datorvana och intresse för att utveckla IT-stöd är en förutsättning då arbetet bedrivs elektroniskt i ett webbaserat ärendehanteringssystem. Du är van användare av Microsoft Officepaketet. Tjänsten innebär såväl administrativa som kvalificerade arbetsuppgifter och förutsätter att du är bra på att strukturera, planera, prioritera och ha förmåga att arbeta med både korta och långa tidsramar.

Du har också förmågan att se vad den egna rollen och verksamhetens del är i helheten och du är lugn och samlad i olika situationer. Du har en god samarbetsförmåga, relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt och kan skapa goda relationer. Din inställning är lösningsfokuserad och positiv. Självklart gillar du att ge service.

Tjänsten innehåller andra administrativa arbetsuppgifter kopplade till ärendehanteringen som exempelvis diarieföring, arkivering, ansvar för system mm. Ett krav är att du har mycket god förmåga att hantera det svenska språket i tal och skrift.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt :)

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter"
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.html

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C171235".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)

Arbetsplats
Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Maria Ekblad
maria.ekblad@enkoping.se
0171-625895

Jobbnummer
8366552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen: