Nämndsekreterare till Tekniska kontoret

Västerås stad / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås, Köping eller i hela Sverige

Jobba med det viktigaste. Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och väl fungerande stad där framtidstro står i centrum. Välkommen till en arbetsplats full av liv.

Publiceringsdatum
2015-08-28

Arbetsuppgifter
Tekniska kontoret är en planerings- och beställarorganisation, som på uppdrag av tekniska nämnden utvecklar och sköter gator, parker, trafik, kollektivtrafik och färdtjänst för ett attraktivt och hållbart Västerås. Tekniska kontoret omfattar cirka 60 medarbetare i dagsläget.

Tjänsten kommer vara placerad på ekonomienheten, som totalt har 4 medarbetare. Ekonomienheten ansvarar för merparten av all intern service inom tekniska kontoret. I enhetens arbetsuppgifter finns all ärendehantering inom tekniska kontoret, såsom registrering, arkivering, nämndhantering med mera. Det omfattar intern service såsom post, myndighetsbrevlåda, telefoni och IT. Enheten ansvarar även för ekonomisk uppföljning, rapportering, budget, kundfakturering med mera.

Dina arbetsuppgifter
Ärendeberedning till tekniska nämnden är ett omfattande och viktigt uppdrag. Som nämndsekreterare ansvarar du för att administrationen i nämndprocessen sköts bra och att tidsplaner hålls. Du har en samordnande roll så att förutsättningarna för nämndens möten blir goda. Du ansvarar för att utveckla en effektiv nämndprocess och kvalitativt god hantering av ärenden. Du har ett nära samarbete med direktören, chefer och handläggare inom förvaltningen samt med politikerna i tekniska nämnden.

Tekniska kontoret har infört digital nämndadministration. Du kommer att arbeta i stadens ärende- och dokumenthanteringssystem W3D3 och publicera handlingar till nämnden i appen Meetings. Under 2016 kommer ett nytt ärendehanteringssystem att införas och du kommer vara delaktig när det ska införas på Tekniska kontoret.

I tjänsten ingår också ekonomiadministration såsom kundfakturering och hantera leverantörsfakturor, men även allmänna administrativa uppdrag som posthantering och registrering av handlingar i mindre omfattning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom t ex samhälls-/statskunskap, juridik (JÖK), registrering i offentlig verksamhet, administration eller motsvarande område som arbetsgivaren bedömer relevant. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare alternativt registrator.

Följande är också meriterande:

• God kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
• God förståelse av kommunal verksamhet med dess flöden av ärenden etc.
• God kunskap om offentlighet och sekretess
• Intresse för utvecklings- och förändringsarbete inom det administrativa området
• För tjänsten relevant IT-kompetens
• Att på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla din kunskap till andra

Som person har du en hög grad av personlig mognad, du är självgående, serviceinriktad och har ett fokus på kvalitet. Att kunna skapa struktur och ordning är mycket viktigt för denna tjänst. Likaså är förmågan till att samarbeta och att kommunicera väl, både i tal och i skrift. Du har även förmåga att motivera och skapa delaktighet hos andra för att effektivt kunna nå gemensamma mål.

Västerås stad eftersträvar och värdesätter mångfald.

Besök gärna www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via webben då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstidsanställning Vikariat t.o.m. 2016-08-31.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-20
Ange följande referens när du ansöker: A497296
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ekonomichef Christina Pettersson 021-39 16 19
Nämndsekreterare Madeleine Engström 021-39 35 86
HR-konsult Daniel Wahlsten 021-39 18 10
SACO Annika Kieri 021- 39 26 49

Facklig kontakt
Vision Erik Pavosson 021-39 26 20

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
Västerås
72187 Västerås

Kontorsadress
Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2408328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: