Nämndsekreterare till stadsmiljö- och tekniska nämnden i Sundbyb

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Stadsmiljö-och tekniska nämnden i Sundbybergs stad söker en nämndsekreterare. Stadsmiljö- och tekniska nämnden hör till stadsmiljö- och serviceförvaltningen och vår verksamhetsidé är att utifrån kundernas behov och med fokus på service utveckla, utföra, förvalta och bedriva tillsyn för ett fungerande, hälsosamt och vackert Sundbyberg nu och för framtiden.

Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.

Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningsledningen och rapporterar till den biträdande förvaltningschefen. I ledningen ingår det förutom två nämndsekreterare även två ekonomer och en utredare. Du kommer att arbeta främst mot stadsmiljö- och tekniska nämnden och dess upphandlingsutskott men även med facklig samverkan (ca 4-5 timmar per månad) samt inom nätverk som en del av din roll. Ungefär 50 % av din tjänst innefattar att arbeta som registrator med bygglovsärenden mot förvaltningens serviceenhet.

Dina arbetsuppgifter som nämndsekreterare innebär att du inför de månatliga nämndsammanträden samlar in och sammanställer all information om aktuella ärenden till nämndens politiker som de kan tänkas behöva som beslutsunderlag. Du förbereder och driver ärendena framåt i möten med tjänstemän och chefer i olika forum som förvaltningsberedning, ordförandeberedning och presidieberedning. Du är även ordföranden behjälplig med och ansvarar för all administration i samband med nämndsammanträdena där du exempelvis ansvarar för förberedelser, protokollskrivning, upprop, justering av protokoll och att expediera protokoll genom att skicka det till berörda personer och lägga in det i aktuellt IT-system (Public 360). Vad gäller dina arbetsuppgifter som registrator arbetar du liksom den andra nämndsekreteraren mot förvaltningens serviceenhet med att administrera bygglovsärenden. Arbetsuppgifterna innefattar med andra ord både en hel del kontaktytor och koordinerande men även mycket skrivande. I din roll är du ett stöd för hela förvaltningen och nämnden i aktuella ärenden.

Vi vill att du har lämplig eftergymnasial utbildning inom exempelvis statsvetenskap, juridik, samhälle eller motsvarande. Vi ser att du har erfarenhet från offentlig förvaltning och förstår en politiskt styrd organisations uppdrag och processer. Det är meriterande med erfarenhet som nämndsekreterare och av kommunal verksamhet. Arbetet kräver att du skriver mycket god svenska, har goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av ärendehanteringssystem. Du arbetar effektivt, är noggrann, självgående och inte rädd för att ta initiativ för att kunna driva ärenden framåt i samarbete med berörda kollegor och leverera enligt tidplan. I och med att tjänsten innefattar två olika roller är du flexibel och ser på ditt arbete ur ett helhetsperspektiv. För rätt person tror vi att detta är ett mycket roligt arbete där ett positivt förhållningssätt och en stor portion humor kommer att vara till hjälp!

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Viss kvällstjänstgöring förekommer bland annat vid nämndsammanträden som äger rum ungefär tio kvällar per år. Vi ser fram emot din ansökan senast den 18 september! Ansökan sker via Framtidsverkets hemsida: ansökan  Kontaktperson för denna rekrytering är Julia von Weber på Framtidsverket som nås via telefon 08-556 089 64 eller mejl julia@framtidsverket.com . (Varken Sundbybergs stad eller Framtidsverket tar emot ansökningar via e-post.)

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-08-25

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3012456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: