Nämndsekreterare till Social- och omsorgsförvaltningen
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Här finns möjligheten att söka till en ansvarsfull och central roll i en förvaltning under stark utveckling och digitalisering!
Social- och omsorgsförvaltningen är en av Linköpings kommuns största förvaltningar med tre nämnder och ett antal utskott. Vi säkerställer att kommunens innevånare får det stöd som dom har rätt till, genom myndighetsutövning, utredning, planering och upphandling av vård- och omsorg utifrån målgruppernas olika behov. Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag från social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd och arbetsmarknadsnämnd. Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar.
Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningens stab och rapporterar till stabschefen som tillika är biträdande förvaltningschef. Tillsammans med ytterligare en nämndsekreterare ingår du i avdelningen för service till förvaltningsledning och nämnd. Inom avdelningen finns också HR, ekonomi och kommunikation. Vi är en organisation i förändring, och har under hösten 2020 genomfört en större organisationsförändring. Vi är även digital verksamhet och arbetar löpande med utvecklingen av våra digitala lösningar.
Som nämndsekreterare ansvarar du för ärendehanteringsprocessen till social- och omsorgsnämnden och äldrenämnden samt hantering av utskott. Viktiga delar av ditt arbete blir framtagande av nämndhandlingar, publicering av handlingar till politiker och allmänhet, föra anteckningar och protokoll med mera. Du blir ett viktigt stöd till de förtroendevalda, förvaltningsledningen och dess chefer i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. I tjänsten ingår även visst utredningsarbete. Som nämndsekreterare ingår du i kommunens nätverk för nämndsekreterare där samarbete och erfarenhetsutbyte sker.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant inriktning, till exempel statskunskap, juridik, samhällsvetenskap eller socionom. Du måste ha erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, och har du erfarenhet av liknande roller är det mycket meriterande. Som person är du ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad, du kommer att ha många kontakter med såväl förvaltningsledningen som våra förtroendevalda och vi värdesätter social kompetens och förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer högt. Som nämndsekreterare kommer du att själv skriva olika dokument och underlag, varför tjänsten kräver mycket god förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig en intressant och central roll med stort ansvar och möjlighet att påverka och utveckla våra processer för ett välfungerande nämndarbete!
Mer information
För mer information ring Jan Schröder (
jan.schroder@asb-executive.se), 0706-181161.
Ansök senast den 2021-02-14.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-01-29ErsättningFast lön, förhandlas individuellt
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led (org.nr 556625-5260)
Arbetsplats Arenius Schröder & Besterman AB
Jobbnummer 5549382
Observera att sista ansökningsdag har passerat.