Nämndsekreterare till Social - och arbetsförvaltningen

Partille kommun, Central administration förvaltning / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Social- och arbetsförvaltningen i Partille kommun arbetar bland annat med familjerätt och familjerådgivning, ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsåtgärder, budget - och skuldsanering, mottagande av flyktingar och integration samt stöd och behandling vid olika typer av missbruksproblematik. Förvaltningen består av sex enheter som arbetar operativt och strategiskt för att uppfylla nämndens mål. Enheternas arbete hålls ihop av avdelningschef och förvaltningschef tillsammans med stab och den administrativa enheten.

På den administrativa enheten arbetar sex medarbetare med olika uppgifter inom bland annat ekonomi, fakturahantering, diariehantering, system, statistik och inköp. Är du vår blivande nämndsekreterare? Ett spännande arbete väntar på dig!


Publiceringsdatum
2020-09-10

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare på administrativa enheten ansvarar du för den övergripande nämndadministrationen inom Social och arbetsförvaltningen. Du kommer att tilldelas uppgifter inom en rad olika områden, bland annat kommer du att vara sekreterare vid förvaltningsrådet såväl som vid nämnd- och vårdutskottet, och ansvara för att bereda tjänsteskrivelser och kvalitetssäkra beslutsunderlag. Du arbetar stödjande gentemot förvaltningens medarbetare i frågor som rör handläggning av ärenden, förvaltningsspecifik juridik, dokumenthantering samt personuppgiftsbehandling/GDPR. I rollen ingår också arkivansvar och arbete med arkivvård och gallring i förvaltningens fysiska och digitala arkiv. Du kommer att ingå i ett nämndsekreterarnätverk med kommunens övriga registratorer och nämndsekreterare. Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor på den administrativa enheten, och tillsammans erbjuder avdelningen ett professionellt och tryggt stöd till såväl politiker som chefer och medarbetare inom Social och arbetsförvaltningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, till exempel examen i offentlig förvaltning eller socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, gärna i en handläggande roll eller med arbete av administrativ karaktär. Vi värdesätter din kunskap om socialtjänstens olika områden samt den lagstiftning som styr förvaltningens arbete. Rollen kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift.

För att lyckas i denna roll har ett flexibelt förhållningssätt och en god förmåga att arbeta självständigt. Du är bra på att organisera och strukturera ditt arbete och kan med enkelhet sätta dig in i nya områden och förstå dess väsentligheter. Du är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig för leverera lösningar på de problem och frågeställningar som kommer din väg.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du utöver detta också delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Innan erbjudande om anställning kan lämnas skall ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1/12 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Central administration förvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "173/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Central administration förvaltning

Jobbnummer
5353417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Central administration förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Central administration förvaltning: