Nämndsekreterare till Sektor Välfärd

Gävle kommun / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6 700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Sektor Välfärd bildas 1 januari 2019 som en del av Gävle kommuns nya organisation. Sektorn arbetar mot tre nämnder; Omvårdnadsnämnden, Socialnämnden samt Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden. Inom sektorn ryms stora delar av Gävle kommuns välfärdsuppdrag med ca 3000 medarbetare.

Som nämndsekreterare kommer du att arbeta med Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden, men arbetar också i nära samarbete med de två övriga nämndsekreterarna för Omvårdnadsnämnden respektive Socialnämnden.

Organisatoriskt ingår du i kontoret Utveckling & stöd.

Vill du arbeta för att kvalitetssäkra den demokratiska processen? Är du noggrann och strukturerad och gillar att arbeta med avancerad administration? Då kanske just du är den nämndsekreteraren som vi söker till sektor Välfärd - gör Gävle i händelsernas centrum!



Publiceringsdatum
2018-12-11

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare hos sektor Välfärd kommer du att ha en viktig och central roll för nämndadministrationen.

I ditt arbete kommer du att ansvara för kallelser, insamlande av beslutsunderlag, protokoll, diarieföring och registrering av ärenden, arvoden och arrangemang vid nämndsammanträden. Du kommer vidare arbeta med offentlighet- och sekretessärenden, dokumenthantering, delegationsfrågor och att vara behjälplig att skriva underlag till nämnden. I ditt arbete ingår även att stödja sektor Välfärd kring samverkan med de fackliga organisationerna samt göra utredningar av övergripande karaktär inom ramen för nämndens ansvar.

Som nämndsekreterare kommer du ha en viktig roll i utvecklingen och samordningen av de administrativa rutinerna med de övriga delarna i sektorn. Genom din kompetens driver du aktivt förbättringsarbetet för sektorns nämndadministration och du håller regelbundet i utbildningar för sektorns anställda om hur nämndprocessen fungerar.

Du kommer att arbeta nära och stödja sektorchef och kontorschefer samt nämndens ordförande. Du ingår i nätverket för Gävle kommuns övriga nämndsekreterare.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskolexamen med inriktning mot juridik, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även några års erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.

För tjänsten är det meriterande om du har vana av digital ärendehantering och erfarenhet av en politisk styrd organisation. Har du erfarenhet av adekvat sammanträdesteknik så kommer det vara till din fördel, likaså kunskap om kommunalrätt.

Som nämndsekreterare får du en stor insyn i nämndens och sektorns arbete vilket förutsätter att du har en hög integritet och att du insiktsfullt och lojalt hanterar dina arbetsuppgifter.

Utifrån att du kommer arbeta med avancerad administration är det av vikt att du är noggrann och trygg i ditt sätt att arbeta välorganiserat, vilket leder till att du kan hålla en god planering och prioritering av ditt arbete. Du trivs att arbeta självständigt och att vara den administrativa experten inom ditt område, vilka kunskaper och erfarenheter du gärna delar med dig av. I dina kontakter har du en god service samt förmåga att skapa förtroendefulla relationer.

Arbetet erbjuder dig en flexibilitet och variation av arbetsuppgifter vilket kräver att du kan arbeta och leverera utifrån tidsramar där du har förmågan att prioritera utifrån ett helhetsperspektiv.

För tjänsten kräver att du har en mycket god språklig förmåga i såväl tal som skrift, samt mycket goda IT-kunskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Ange följande referens när du ansöker: NAG 37/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Höijer magnus.hoijer@gavle.se 026-17 96 82

Företag
Gävle kommun

Adress
Gävle kommun
Drottninggatan 22
80184 Gävle

Kontorsadress
Stadshuset Gävle

Jobbnummer
4503041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun: