Nämndsekreterare till sektor ledningsstöd
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Välkommen till stadskansliet som ingår i kommunstyrelseförvaltningen, sektor
ledningsstöd.
Stadskansliet är navet för den centrala demokratiska processen. Här
förbereds sammanträden med kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott,
valnämnden, lönenämnden, omvårdnadsnämnden, Dalarnas kommunförbund och
kommunala pensionärsrådet.
Inom stadskansliet finns flera specialistfunktioner, nämndadministration, juridik, samordning för informationssäkerhet, centralarkiv med särskilt
tillsynsuppdrag och Konsument Falun.
Publiceringsdatum2020-01-03Dina arbetsuppgifterDu erbjuds ett intressant och stimulerande arbete som spänner över hela den kommunala förvaltningsorganisationen eftersom du
som nämndsekreterare arbetar med uppdrag för bland annat kommunstyrelsen,
kommunfullmäktige och omvårdnadsnämnden.
Du kommer ingå i nämndfunktionen, tillsammans med fyra kollegor, som ansvarar för hela arbetskedjan från ärenderegistrering till arkivering. Som
nämndsekreterare ingår du i staben till den politiska ledningen och arbetar med
processen inför, under och efter sammanträden. I arbetet inom nämndfunktionen
ingår även att svara på skrivelser, ärendebevakning, remisshantering,
utbildnings- och utvecklingsinsatser och att stödja den politiska ledningen,
förvaltningarna och medborgarna.
Ärendeprocessen sker helt digitalt. Det strategiska utvecklingsarbetet är viktigt och du kommer att bli delaktig i gruppens ständiga
förbättringsprocesser där digitalisering är central.
Du kommer att få en ledande roll i samordning av vårt ärende- och dokumenthanterings-system Platina, vilket innebär samordning av förbättringsförslag,
utbildning och stöd ut i organisationen.
Nämndfunktionen ansvarar för och leder det kommunala nätverket där samtliga nämndsekreterare och registratorer ingår och vars syfte är att höja kompetensen
och uppnå ett enhetligt arbetssätt. I uppdraget ingår även olika
utbildningsinsatser.
Tillräckliga kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Universitetsexamen med inriktning inom statsvetenskap, juridik eller motsvarande.
• God kunskap om offentlig organisation och dess regelverk
• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• God utredningsvana
• Mycket god datorvana
Dina personliga egenskaperSom person Ser vi att du är noggrann och kommunikativ. Du har ett strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt och en mycket god service-
och samarbetsförmåga. Självklart kan du uttrycka dig väl både i tal och skrift.
Du har mycket god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du tilltalas av att arbeta processinriktat och medverka till att hitta digitala
lösningar. Du förstår vikten av att hålla deadlines och att arbeta med den
senaste tekniken.
Det är meriterande om du har...
• God erfarenhet av kommunal nämndadministration
• Erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina
Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till
Falu kommun i samband med intervju.
Upplysningar
Kerstin Söderlund, kanslichef, 023-87117
Karin Aldskogius, nämndsekreterare 023-82744
Fackliga företrädare
Vision, Christina Johansson, 023-821 10
Saco, Ulrika Bergman 023-827 74
Övrig informationAnnonssäljare undanbedes vänligt men bestämt
Arbetsplats
Hantverkaregatan 6
791 60 Falun
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4169120299".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221),
http://www.falun.se/ Jobbnummer 5024888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.