Nämndsekreterare till sektor ledningsstöd

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Välkommen till stadskansliet som ingår i kommunstyrelseförvaltningen, sektor
ledningsstöd.

Stadskansliet är navet för den centrala demokratiska processen. Här
förbereds sammanträden med kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott,
valnämnden, lönenämnden, omvårdnadsnämnden, Dalarnas kommunförbund och
kommunala pensionärsrådet.

Inom stadskansliet finns flera specialistfunktioner, nämndadministration, juridik, samordning för informationssäkerhet, centralarkiv med särskilt
tillsynsuppdrag och Konsument Falun.

Publiceringsdatum
2020-01-03

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds ett intressant och stimulerande arbete som spänner över hela den kommunala förvaltningsorganisationen eftersom du
som nämndsekreterare arbetar med uppdrag för bland annat kommunstyrelsen,
kommunfullmäktige och omvårdnadsnämnden.

Du kommer ingå i nämndfunktionen, tillsammans med fyra kollegor, som ansvarar för hela arbetskedjan från ärenderegistrering till arkivering. Som
nämndsekreterare ingår du i staben till den politiska ledningen och arbetar med
processen inför, under och efter sammanträden. I arbetet inom nämndfunktionen
ingår även att svara på skrivelser, ärendebevakning, remisshantering,
utbildnings- och utvecklingsinsatser och att stödja den politiska ledningen,
förvaltningarna och medborgarna.

Ärendeprocessen sker helt digitalt. Det strategiska utvecklingsarbetet är viktigt och du kommer att bli delaktig i gruppens ständiga
förbättringsprocesser där digitalisering är central.

Du kommer att få en ledande roll i samordning av vårt ärende- och dokumenthanterings-system Platina, vilket innebär samordning av förbättringsförslag,
utbildning och stöd ut i organisationen.

Nämndfunktionen ansvarar för och leder det kommunala nätverket där samtliga nämndsekreterare och registratorer ingår och vars syfte är att höja kompetensen
och uppnå ett enhetligt arbetssätt. I uppdraget ingår även olika
utbildningsinsatser.

Tillräckliga kvalifikationer
Vi söker dig som har

• Universitetsexamen med inriktning inom statsvetenskap, juridik eller motsvarande.

• God kunskap om offentlig organisation och dess regelverk

• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet

• God utredningsvana

• Mycket god datorvana

Dina personliga egenskaper
Som person Ser vi att du är noggrann och kommunikativ. Du har ett strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt och en mycket god service-
och samarbetsförmåga. Självklart kan du uttrycka dig väl både i tal och skrift.

Du har mycket god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du tilltalas av att arbeta processinriktat och medverka till att hitta digitala
lösningar. Du förstår vikten av att hålla deadlines och att arbeta med den
senaste tekniken.

Det är meriterande om du har...

• God erfarenhet av kommunal nämndadministration

• Erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina

Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till
Falu kommun i samband med intervju.

Upplysningar

Kerstin Söderlund, kanslichef, 023-87117

Karin Aldskogius, nämndsekreterare 023-82744

Fackliga företrädare

Vision, Christina Johansson, 023-821 10

Saco, Ulrika Bergman 023-827 74

Övrig information
Annonssäljare undanbedes vänligt men bestämt

Arbetsplats
Hantverkaregatan 6

791 60 Falun

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4169120299".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falu kommun (org.nr 212000-2221), http://www.falun.se/

Jobbnummer
5024888

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: