Nämndsekreterare till Omsorgsförvaltningen
Bollebygds kommun, Omsorg / Administratörsjobb / Bollebygd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Bollebygd,
Härryda,
Lerum,
Borås,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bollebygds kommun, Omsorg i Bollebygd Bollebygd är en av Sveriges snabbast växande kommuner och ligger naturskönt mellan Göteborg och Borås. Vi har bra kommunal service och goda pendlingsmöjligheter. Kommunen står inför flera spännande utmaningar i takt med att kommunen växer och efterfrågan på kommunala tjänster ökar.
I samband med att Bildnings- och omsorgsnämnden delas behöver vi nu rekrytera ytterligare en nämndsekreterare för blivande omsorgsförvaltningen.
Publiceringsdatum2018-11-01ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare i omsorgsförvaltningen är du ansvarig för nämndens ärendehantering. Det innebär uppgifter som diarieföring, sammanställning och utskick av kallelser, protokollskrivning, expediering av beslut, arkivering mm.
I uppdraget ingår också att bevaka att ärenden kommer upp för beslut samt kvalitetsgranska beslutsunderlagen till nämnden. Som nämndsekreterare är du ett stöd till verksamhet och stab när det gäller ärende- och dokumenthantering utifrån offentlighetsprincip, tryckfrihetsförordning och sekretesslag. Du kommer att även vara delaktig i förvaltningens framtagande och utveckling av olika administrativa verktyg, system och arbetssätt för att säkra en korrekt hantering av verksamhetens handlingar.
Kommunen använder sig av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina. Arbetet sker i nära samarbete med kommunens övriga nämndsekreterare. Vid behov delar ni arbetsuppgifter med varandra.
De vanligaste arbetsuppgifterna:
• Ansvara för nämndprocessen och säkerställa att handlingar till nämnden är korrekta och skrivna i klartext.
• Ansvara för att nödvändig information, riktlinjer och rutiner om nämndsarbetet finns tillgängligt och kommuniceras till berörda målgrupper.
• Förbereda och delta i presidiemöten, tillsammans med förvaltningschef, samt skriva minnesanteckningar under dessa.
• Vara sekreterare vid nämndsammanträden samt ge god service till politikerna i samband med dessa, te x utskick av kallelser och beslutsexpediering.
• Stödja chefer och handläggare som expert och bollplank i förvaltningens handläggningsprocesser.
• Ge stöd till chefer i juridiska frågor främst kopplade till förvaltningslagen, kommunallagen samt offentlighets- och sekretesslagen.
• Ansvara för juridisk omvärldsbevakning och hålla förvaltningen uppdaterad om utveckling inom förvaltningens verksamhetsområden.
• Utbilda förvaltningens medarbetare inom offentlighet och sekretess, ärendehantering, ny lagstiftning m.m.
KvalifikationerVi söker dig som har lämplig högskoleutbildning t.ex. kandidatexamen inom offentlig förvaltning, jurist-, samhällsvetare-, socionomexamen, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Eftersom nämndens verksamhet till stor del är lag- och regelstyrd är kunskaper och erfarenheter av socialtjänstens lagstiftning meriterande.
Kommunen använder sig av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina, och vi ser gärna att du har kunskap kring, och erfarenhet av, att arbeta digitalt i olika verksamhetssystem, såsom Platina eller andra dokument-och ärendehanteringssystem.
Struktur, ordning och reda, god administrativ förmåga samt goda kunskaper i att formulera sig i skrift är grundförutsättningar i tjänsten.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid, kvällsarbete förekommer regelbundet vid tex nämndsmöten. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2019-02-01 eller enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-18
Ange följande referens när du ansöker: 18/125
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Strandin
birgitta.strandin@bollebygd.seSuzanna Bengtsson 033-430 55 28
FöretagBollebygds kommun, Omsorg
AdressBollebygds kommun, Omsorg
Box 147
51783 BOLLEBYGD
KontorsadressBallebovägen 2 BOLLEBYGD
Jobbnummer 4435402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.