Nämndsekreterare till ledningsstaben

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Är du samhällsintresserad och vill vara med och bidra till att skapa goda livsvillkor för regionens invånare? Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Region Östergötlands vision. Vi söker dig som trivs i en utvecklingsorienterad arbetsmiljö och som vill vara med och forma Region Östergötlands övergång till en digitaliserad nämndadministration.

Publiceringsdatum
2019-05-29

Dina arbetsuppgifter
Ledningsstaben ansvarar för ärendehanteringsprocessen till regionfullmäktige, regionstyrelsen, hälso- och sjukvårdsnämnden, trafik och samhällsplaneringsnämnden samt regionutvecklingsnämnden.

Nämndsekreterarens uppgift är att kvalitetssäkra ärende- och beslutshanteringsprocessen. Som nämndsekreterare utgör du en central länk mellan den politiska nämndorganisationen och tjänstemän. I arbetet ingår att stödja handläggarna i framtagande av nämndhandlingar, publicera handlingar, skriva kallelser och protokoll samt bistå vid expediering av beslut. Du kvalitetssäkrar underlag och protokoll och säkerställer att dessa är av hög kvalitet både ur juridiskt och språkligt hänseende. I tjänsten ingår även att handlägga vissa ärenden, utföra utredningsuppdrag samt delta i och i vissa fall driva arbetet med att utveckla ledningsstabens nämndadministration. Utifrån erfarenhet och intresse finns möjlighet att påverka vilket politiskt organ som du ansvarar för att stödja.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning mot samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik eller offentlig förvaltning. Du är väl förtrogen med lagar och regelverk som styr offentlig verksamhet. Du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kunskap i mötesteknik. För att vara aktuell för tjänsten har du goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet väl. Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem och liknande arbetsuppgifter från politisk nämnd, styrelse, fullmäktige eller motsvarande är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är strukturerad, ansvarstagande samt har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga, är kvalitetsmedveten, noggrann i ditt arbete samt har en förmåga att anpassa ditt arbete till nya omständigheter.

Anställning och information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast. Placeringsort Linköping.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Tillförordnad administrativ chef Ellinor Komarek, 010-103 40 79.

Facklig företrädare för:
Saco är Håkan Hultberg, 010-103 05 19
Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 juni 2019. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Region Östergötland
58191 Linköping

Kontorsadress
Region Östergötland

Jobbnummer
4824501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: