Nämndsekreterare till Kristinehamn
Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Kristinehamn,
Nacka,
Karlskoga,
Lekeberg,
Hammarö eller i
hela Sverige Har du goda kunskaper inom kommunal verksamhet och vill arbeta med nämndadministration vid behov? Då kan detta uppdrag vara för dig!
Om uppdraget
Vår kund söker nu en nämndsekreterare som kan avlasta ordinarie personal vid behov med administrativa uppgifter. Arbetet sker på plats hos vår kund i Kristinehamn och arbetstiderna är varierande. Exempelvis kan du under beredningsveckan arbeta cirka tre timmar, inklusive beredningsmötet, och under sammanträdesveckan arbeta upp till åtta timmar.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, detta innebär en behovsanställning. Uppdraget börjar omgående under september månad och pågår fram till december 2023.
Publiceringsdatum2023-09-15ArbetsuppgifterUppdraget avser sedvanliga nämndadministrativa uppgifter såsom utskick av kallelser, diarieföring, protokollföring och utskick av handlingar efter sammanträde. Du kommer vara med vid beredning inför sammanträden och deltar även i möten.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Samla ihop tjänsteskrivelser och ta fram utkast till kallelse/dagordning.
• Vara med på beredningen och därefter arbeta med sammanställning och utskick av handlingar.
• Föra protokoll och hålla upprop på nämndsammanträde, sammanställa protokoll och skicka ut för justering. Efter justering publiceras det offentliga protokollet.
Kvalifikationer• Akademisk utbildning såsom statsvetenskap, förvaltningsrätt eller liknande
• God kunskap om kommunallagen, offentlighet och sekretess samt en kommuns organisation
• Meriterande med kunskap i systemet netPublicator
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 20 september.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio,
juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Juuli Vainio
juuli.vainio@bemannia.se Jobbnummer 8116500
Observera att sista ansökningsdag har passerat.