Nämndsekreterare till Kramfors kommun
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kramfors,
Härnösand,
Mark,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kramfors Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
Publiceringsdatum2024-02-19ArbetsuppgifterArbetet som nämndsekreterare innebär att du tillsammans med kollegor på avdelningen kommer att arbeta med administrativa uppgifter kring sammanträden i våra kommunala nämnder och bolag. Du förbereder och sammanställer underlag inför sammanträden vilket inkluderar att du tar fram kallelser, distribuerar beslutsunderlag och skriver protokoll. Uppdraget är att säkerställa att de demokratiska processerna är enhetliga, rättssäkra och tydliga. I dina arbetsuppgifter ingår även att utföra utredningsarbete, handlägga ärenden av skiftande karaktär och delta i utvecklingsarbete av de administrativa processerna.
Du ger kommunens förvaltningar råd och stöd i den nämndadministrativa processen. Uppdraget kommer att variera utifrån de behov av stöd och service som finns. I arbetet kommer du att ha nära kontakt med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.
KvalifikationerVi söker dig med akademisk utbildning med samhälls- eller statsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du är en noggrann, lösningsorienterad och drivande organisatör med god datorvana. Det är nödvändigt att du har lätt för att uttrycka dig i det svenska språket, både i tal och i skrift.
Det är meriterande med erfarenhet från kommunal nämnd- eller styrelseadministration samt om du har erfarenhet av dokumenthanteringssystem, eftersom du både förväntas stödja och utbilda andra i systemet. Det är även meriterande om du har erfarenhet med att arbeta i en digitaliserad process för nämnd- och styrelseärenden. Har du goda kunskaper om förvaltningslag, kommunallag, arkivlag, offentlighets- och sekretesslag och tryckfrihetsförordning ser vi även detta som meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun:
https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1277410".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kramfors kommun (org.nr 212000-2429),
https://kramfors.se/kommun--demokrati.html Arbetsplats Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef
Henrik Ericson
henrik.ericson@kramfors.se 0612-80203 Jobbnummer 8479364
Observera att sista ansökningsdag har passerat.