Nämndsekreterare till kanslistaben

Vindelns kommun, Stab och ledning / Administratörsjobb / Vindeln
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vindeln, Vännäs, Bjurholm, Umeå, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vindelns kommun, Stab och ledning i Vindeln

TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN
Vår organisation formas genom våra medarbetare.

Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en nämndsekreterare till kanslistaben. Varmt välkommen med din ansökan!

VÅRT ERBJUDANDE
Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar

DITT NYA JOBB
Som nämndsekreterare har du huvudansvar för ärendehanteringen till kommunstyrelsen, dess utskott samt kommunfullmäktige. Du ansvarar för ärendegången, förbereder dagordning, skriver protokoll samt hanterar dialog med politik och ledningsgrupp både inför framtagandet av ärenden men också när de är beslutade och ska genomföras.

Denna roll innebär även att du är systemägare för kommunens ärende- och diarieföringssystem och bedriver ett proaktivt arbete med att hålla dig uppdaterad gällande nya lagar och regler inom kommunalrättsliga frågor. En del av uppdraget handlar även om att utveckla styrande dokument; så som kommunens interna regelverk. I tjänsten ingår även övriga uppgifter som bland annat diarieföring och utredningsuppdrag.

DIN KOMPETENS
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap eller förvaltningsrätt, eller arbetslivserfarenhet som genererat motsvarande kompetenser. Du behöver ha kunskaper gällande kommunallag och förvaltningslag. För att trivas i denna roll behöver du ha en god språklig förmåga och intresse av att skriva och hantera texter. Du bör ha några års erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd verksamhet, gärna från kommunal sektor.

Som person är du strukturerad och har ett gott ordningssinne med stor integritet. Du har en god känsla för service och en god samarbetsförmåga. Du kan på ett pedagogiskt sätt handleda andra i ärendehandläggning samt stötta i lättare frågor inom ramen för ditt uppdrag. Du behöver även kunna arbeta självgående och ha förmågan att hantera flera parallella arbetsuppgifter.

KRAV
- B-körkort
- Kunskaper inom Microsoft 365 eller motsvarande kunskaper i Word, Excel och Powerpoint
- Den som erbjuds tjänsten kan behöva genomföra en säkerhetskontroll enligt Säkerhetsskyddslagens 3 kap

DIN NYA ARBETSPLATS
Du kommer tillhöra kanslistaben som är en del av kommunstyrelsens förvaltning, och arbeta tillsammans med andra kollegor inom nämndadministration, kommunikation, kommunvägledning och beredskap. Din placeringsort är Vindeln, med goda pendlingsmöjligheter och möjlighet till distansarbete på deltid.

VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN
Vindeln ska vara hemma - för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret - precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln

Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln



ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse

BRA ATT VETA

Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss.

Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.

Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk.

Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/

Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

www.facebook.com/vindeln

www.linkedin.com/company/vindelns-kommun

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/50".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vindelns kommun (org.nr 212000-2544)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Vindelns kommun, Stab och ledning

Kontakt
Mattias Eriksson
0933-14009

Jobbnummer
8763864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vindelns kommun, Stab och ledning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vindelns kommun, Stab och ledning: