Nämndsekreterare till förvaltningen för Service
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på
www.kungsbacka.se Om oss på förvaltningen för Service i Kungsbacka
Service kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas.
Service Management innebär styrning, samordning, leverans och utveckling av de tjänster och den service som stödjer förvaltningarnas kärnverksamhet.
Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.
I Kungsbacka kommun har vi en digital nämndprocess samt dokument- och ärendehantering. Vi arbetar i ett system som heter LEX.
Rollen som nämndsekreterare hos oss
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att bereda ärenden till nämnd samt planera, administrera, genomföra och protokollföra sammanträden. Du ansvarar för att, på uppdrag, självständigt utföra vissa handläggningsuppgifter. Du har också en roll som sammankallande och som sekreterare till samverkansgrupp. Ditt uppdrag kan komma att utökas till nämnduppdrag vid ytterligare en nämnd under året.
I ditt ansvar ingår att säkerställa att underlag och protokoll är korrekta, av hög kvalitet både ur juridisk och språkligt hänseende samt att ge politiker, chefer och handläggare ett stöd med hög servicegrad och professionellt utförande.
Du ingår i ett team av administratörer på vår förvaltning. I detta team kommer ni att stödja och stötta varandra kring administrativa gemensamma arbetsuppgifter.
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig- eller juridisk inriktning. Du förutsätts ha god kännedom om hur beslutsordningen ser ut för kommuner. Vi vill även att du har kännedom om relevant lagstiftning inom området och goda kunskaper inom IT. För tjänsten krävs även god språklig förmåga i svenska då du dagligen behöver kunna uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av ärendehandläggning och rollen som sekreterare för kommunala nämnder och/eller kommunstyrelsen. Det är även en merit att du har kompetens kring PUL.
Som person är du ansvarstagande och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är öppen och flexibel samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare är du van vid att arbeta under tidspress, tar egna initiativ och arbetar resultatorienterat. Du har även god analytisk förmåga och uppmärksammar utan svårigheter samband och helhet. Du samarbetar gärna med andra och i ditt bemötande är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan senast 4 december 2016.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-11-18ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-04
Ange följande referens när du ansöker: 2016/967
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Nyström sms 0706 222 449/mail
lars.nystrom@kungsbacka.seFöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka
KontorsadressStorgatan 37
Jobbnummer 3169706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.