Nämndsekreterare till Barn- och utbildningsförvaltningenref.nr 2

Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Barn- och utbildningsförvaltningen har ansvaret för verksamheterna inom förskola, grundskola, grundsärskola, fritidshem och annan pedagogisk verksamhet, kommunens elevhälsoenhet samt gymnasie- och vuxenutbildning.

Vi är ett glatt gäng på 13 personer som söker en nämndsekreterare till vår administrativa enhet.

Publiceringsdatum
2018-10-10

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare arbetar du nära förvaltningens ledningsgrupp och tar ansvar för att tillsammans med övriga medarbetare inom administrationen att förvalta och utveckla dokument- och ärendehantering i nämndens verksamheter på ett rättssäkert och likvärdigt sätt. Du kommer ha en central roll som innebär många kontaktytor med nämndens ledamöter, förvaltningens medarbetare och i nätverk med andra förvaltningars nämndsekreterare och kommunsekreterare.

Du ansvarar för processer och rutiner kring den politiska nämndens arbete. Det innebär att du deltar i sammanträden och ansvarar för förberedelser och efterarbete till dessa. Du är nämndens arkivredogörare och registeransvarig.

Tillsammans med övriga medarbetare inom barn- och utbildningskontoret ansvarar du för kvalitet och effektivitet inom ärendehanteringen. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om fyra personer inom områdena registratur, ärende- och informationshantering och arkivering. Du bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller ärendehantering och nämndadministration samt deltar i arbetet med att utveckla digitala arbetsflöden i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem, Ciceron. Avdelningen driver ett kontinuerligt utvecklingsarbete i riktning mot digital ärendehantering. Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ.

I rollen ingår att ibland göra vissa förvaltningsövergripande utredningar. Administrationen av den centrala samverkan med fackliga organisationer är en annan av dina uppgifter. I arbetet ingår också att hantera kontorets delar av kommunens hemsida.

Utbildningsbakgrund
Du har relevant utbildning med kunskap om de lagar och regler samt övriga förutsättningar som styr offentlig verksamhet.

Kvalifikationer/Erfarenhet

Grundläggande kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen samt erfarenhet av arbete från offentlig förvaltning. Det är även önskvärt med erfarenhet av att arbeta i digitala ärende- och dokumenthanteringssystem. I kommunen är Ciceron ett verktyg för nämndsadministrationen.

Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation är önskvärt.

Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt mycket god datorvana.

Detta är en intressant och bred roll som ger dig insyn i verksamheten på övergripande och detaljnivå. Arbetet kräver noggrannhet, struktur och flexibilitet, samt förmåga att arbeta med både korta och långa tidsramar. Du kan möta människor på ett professionellt sätt och har en känsla för service.

Tillträde
1 januari 2019

Sysselsättningsgrad
Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Sista ansökningsdag
30 oktober 2018

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Viveca Ejnefjäll Strömberg, Administrativ chef viveca.stromberg@habo.se 0171-526 09

Företag
Håbo kommun

Adress
Håbo kommun
Håbo kommun
74680 Bålsta
74680 Bålsta

Kontorsadress
Centrumleden 1

Jobbnummer
4395180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: