Nämndsekreterare till Aneby kommun
Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Aneby,
Jönköping,
Nässjö,
Habo,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen i Aneby Ett ansvarsfullt, utvecklande och viktigt arbete i det Småländska Höglandets minsta kommun.
För oss blir du tillsammans med de andra i den administrativa enheten en viktig kugge i det dagligt viktiga förvaltningsadministrativa arbetet såväl som i utvecklingen av den. I vår mindre kommun behöver vi alla greppa över ett flertal uppgiftsområden och det innebär också att vi har en närhet till varandra och den övriga förvaltningen, inklusive chefer, specialister och förtroendevalda. Vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar.
Den administrativa enheten ingår i Kommunserviceavdelningen.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida:
http://www.aneby.se/jobbahososs Publiceringsdatum2022-04-29ArbetsuppgifterDu kommer tillsammans med dina kollegor i enheten att svara för den politiska administrationen i nämndprocesserna och se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du arbetar digitalt genom hela processen där du b.la. har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem till hjälp. Du ansvarar för att förbereda och genomföra utskotts-, kommunstyrelse- samt kommunfullmäktiges sammanträden.
Ditt sekreterarskap och förvaltningsuppdrag är en viktig länk mot våra förtroendevalda och kommuninvånare.
Avdelningen och kommunförvaltningen i stort arbetar med att effektivisera och digitalisera sina processer. Idag arbetar vi med våra ärenden i ett digitalt system och via en mötesapplikation. Du blir en viktig nyckel i arbetet för att fortsätta utvecklingsarbetet med att digitalisera förvaltningens processer. I arbetsuppgifterna ingår även diarieföring, posthantering och allmän administration. Avdelningen har ett pågående och långsiktigt utvecklingsarbete där vi strävar mot effektivisering, digitalisering och nya lösningar. Vi ser gärna att du bidrar till utvecklingsarbetet och vågar tänka nytt!
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning mot statsvetenskap, juridik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete på ett strukturerat sätt, kan hantera flera processer samtidigt och få saker gjorda.
• Du har förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt.
• Du är flexibel, lösningsorienterad och gillar att arbeta med förändring.
• Du är van vid att använda digitala verktyg.
• Utvecklad kommunikativ förmåga, du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du bör ha kunskap inom relevant lagstiftning; kommunal-, förvaltnings-offentlighets- och sekretesslagstiftning.
• Det är meriterande om du har kunskap i arkivering och arkivlagen.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, gärna i kommunal sektor.
• Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du bör ha B-körkort.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAneby kommun, Kommunserviceavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C86466".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aneby kommun (org.nr 212000-0498)
Arbetsplats Aneby kommun, Kommunserviceavdelningen
Kontakt Avdelningschef Kommunserviceavdelningen
Johanna Evegren
johanna.evegren@aneby.se 0380 46 300 Jobbnummer 6588763
Observera att sista ansökningsdag har passerat.