Nämndsekreterare Socialförvaltningen

Strömstads Kommun / Administratörsjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strömstads Kommun i Strömstad, Munkedal eller i hela Sverige

Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.

Socialnämndens övergripande verksamhetsidé utgår från att: "Alla personer skall ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina individuella förutsättningar".

Socialförvaltningens uppdrag är att möta människors skiftande behov av stödinsatser som krävs för att den enskilde ska klara sin vardag. Förvaltningen ger service och ansvarar för myndighetsutövning rörande barn- och unga, funktionshindrade och äldre.




Publiceringsdatum
2022-02-21

Arbetsuppgifter
Att arbeta som nämndsekreterare och registrator innebär att du har en viktig serviceroll både internt och externt. Du är en grundläggande kugge i den demokratiska processen gällande offentlighet, insyn och allmänna handlingar. Du kommer vara en del av vår professionella, kunniga och trevliga stab som stöttar förvaltningen och politiker.

• Som nämndsekreterare ansvarar du för att arbetet i socialnämnden genomförs på ett smidigt och korrekt sätt. Du hjälper förvaltningschef, nämndordförande och handläggare med allt från att boka möten, sammanställa beslutsunderlag, skicka kallelser, skriva protokoll, ordna justering, anslå protokoll och expediera beslut. Du kommer även att kvalitetssäkra underlag och protokoll så att de är korrekta, av hög kvalitet både ur ett juridiskt och språkligt hänseende.

• Som registrator arbetar du dagligen med förvaltningens akt- och ärendehantering med ansvar för offentlighets- och sekretessfrågor, diarieföring och posthantering. Kommunens diarieföring sker i W3D3.
I ditt arbete ger du även råd och stöd inom ditt arbetsområde till chefer och medarbetare. Arbetet innebär även kvalificerad ärendehandläggning med bl.a. sekretessbedömningar. Arkiveringen ligger på registratorns ansvar. Förvaltningen arbetar enligt antagna dokumenthanteringsplaner och ett arbete kommer att starta med att överföra stora delar av våra dokument till kommunens nya e-arkiv. Kommunen arbetar aktivt för en ökad digitalisering, vilket långsiktigt påverkar förvaltningens dokumenthantering samt arkiveringsrutiner.

• Hantering av övriga förekommande administrativa uppgifter på förvaltningskontoret tex ansvarig för att förvalta och bevaka Socialnämndens skyldigheter enligt dataskyddsförordningen, e-tjänster och stöd till förvaltningschef.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning (t ex statskunskap, juridik, administration, arkivarie) eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Eftersom nämndens- och förvaltningens administrativa verksamhet till stor del styrs av kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen behöver du ha en grundläggande kunskap inom området. Erfarenhet av nära arbete med politiker är meriterande liksom erfarenhet av liknande arbete. Vi ser också gärna att du har kunskaper och erfarenhet av arkivfrågor, då det är en viktig del av tjänsten.

Struktur, självständighet och en god administrativ förmåga är kvalifikationer som krävs i tjänsten. Ett samarbetsinriktat arbetssätt mot såväl arbetskollegor, politiker som mot allmänheten är därför självklart. Du talar och skriver mycket god svenska och är både erfaren och orädd att arbeta i administrativa IT-system. Du sätter en ära i att vara det goda stödet till såväl förtroendevalda som chefer och kollegor. Du kommer ingå i en liten grupp med stort gemensamt ansvar. Personliga kompetenser värderas högt.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strömstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C77711/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strömstads kommun (org.nr 212000-1405)

Arbetsplats
Strömstad kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef
Helena Lilliebjelke
helena.lilliebjelke@stromstad.se
0526 192 08

Jobbnummer
6366292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strömstads Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strömstads Kommun: