Nämndsekreterare Skara Kommun Kommunledningsförvaltningen
Skara kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skara kommun, Kommunledningsförvaltningen i Skara Kommunledningsförvaltningen består av enheterna Hr - och kommunikation, kansli och kontaktcenter, ekonomi, tillväxt och näringsliv , digitalisering och utveckling samt juridik och samverkan. Förvaltningen har ca 90 medarbetare.
Publiceringsdatum2022-09-16BeskrivningVar med och arbeta med demokrati i praktiken! Skara kommun söker nu två nämndsekreterare till kanslienheten som vill vara med och utveckla demokratiarbetet.
Att arbeta som nämndsekreterare innebär att vara en viktig länk mellan politik, medborgare och tjänstepersoner i förvaltningen och kommunen.
Kanslienheten ansvarar för ärendehanteringen för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och övriga nämnder. Här finns bl.a. kommunens registratur, arkiv, administrativa stöd samt administrationen av allmänna val. På kanslienheten arbetar administrativa handläggare, kommunsekreterare, nämndsekreterare och arkivarie.
Dina arbetsuppgifterSom nämndsekreterare ansvarar du för nämndsprocessen genom att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner mot den nämnd och förvaltning du arbetar.
Du är placerad centralt på kanslienheten på kommunledningsförvaltningen, men har ett nära samarbete respektive nämnds ordförande och förvaltningschef.
Du ansvarar för hanteringen av handlingar, kallelser och protokoll.
Du kommer även arbeta med lättare utredningsuppdrag.
Nämndsekreterarna är nyckelpersoner i arbetet med vårt ärende- och dokumenthanteringssystem och ska kunna vara en ledare inom dessa processer.
KvalifikationerDu är en person med driv som vill vara med och påverka i de demokratiska processerna. Det är meriterande med högskoleutbildning med lämplig inriktning, så som förvaltningslinjen, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi önskar även att du har goda kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.
Vi ser väldigt gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och har erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem.
Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, lyhördhet och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer i såväl interna som externa kontakter.
En god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, samarbetsförmåga och ett professionellt
förhållningssätt är en förutsättning.
Du ska ha goda kunskaper i svenska, god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift samt god datorvana.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
AnställningsvillkorUrval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Skara, vår anrika landsbygdsstad, är formad av sin tusenåriga historia och har ett perfekt geografiskt läge mellan Vänern och Vättern. Här finns ett rikt näringsliv, kulturutbud och ett aktivt föreningsliv. Skara kommuns medarbetare levererar varje dag Sveriges viktigaste jobb; vi ger våra äldre en hjälpande hand, vi lär barn att läsa och formar hållbara miljöer. Vi är med och skapar svensk välfärd helt enkelt!
Sök gärna mer information om Skara kommun på
www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkara kommun, Kommunledningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/165".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skara kommun (org.nr 212000-1702)
Arbetsplats Skara kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kontakt Nadja Wahlborg Kanslichef
0511-32439 Jobbnummer 6988781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.