nämndsekreterare/registrator

Randstad AB / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-01-25

Dina arbetsuppgifter
Är du intresserad av kommunal verksamhet och vill verka i hjärtat av kommunen? Vill du dessutom få möjligheten att vara en del av en spännande utvecklingsresa i ditt arbete nära förvaltningen? Då är du varmt välkommen att skicka in din intresseanmälan för tjänsten som nämndsekreterare/registrator hos Hallstahammars kommun.

Du välkomnas till Kommunstyrelseförvaltningen som har ett tydligt ansvar att med helhetssyn arbeta med de långsiktiga och strategiska framtidsfrågorna. Mer specifikt kommer du tillhöra kommungemensamma nämndkansliet. Nämndkansliet består av kommunsekreterare/kanslichef, nämndsekreterare och registratorer, en grupp om sex personer som ser fram emot att välkomna dig. I sin helhet består Kommunstyrelseförvaltningen av cirka 65 medarbetare som ryms inom enheterna Ekonomi och finans, HR, Samhällsbyggnad och näringsliv, samt Utveckling och administration dit nämndkansliet tillhör.

Du kommer att ha en delad roll med ansvar både som nämndsekreterare och registrator. Utifrån ditt uppdrag som nämndsekreterare ansvara du för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden och fungerar stöd mot handläggare och chefer. Som registrator har du en viktig roll i kommunens centrala administration och dokumenthantering. Tillsammans med övriga registratorer inom enheten hanterar och registrerar du handlingar i ärendehanteringssystemet och arbetar löpande med nämndernas officiella e-post, inkommande handlingar, utlämnande av handlingar och arkivering. Utifrån ditt samlade ansvar har du en viktig roll i samverkan med såväl kommunens förtroendevalda politiker och förvaltningarnas handläggare och chefer.

Hos nämndkansliet välkomnas du till ett team med en gemensam riktning, där både samarbete och självständighet är centralt. Här finns ett brinnande intresse för kommunens uppdrag, som vi hoppas att du delar. För att trivas i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och förmåga att prioritera om utifrån verksamhetens behov. Du är administrativt lagd och en trygg skribent. Utifrån att du arbetar mot ett brett kontaktnät inom organisationen är din förmåga att skapa förtroende och goda relationer av yttersta vikt.

I denna rekrytering läggs stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Säkerhetsprövning förekommer i slutet av rekryteringsprocessen.

Ansvarsområden
Ansvara för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden bl.a. genom att upprätta dagordning, protokoll, expediering av beslut och övriga för ett sammanträde förekommande uppgifter
Fungera stöd mot handläggare och chefer kopplat till ärendeberedningsprocessen
Ansvara för kommunens centrala administration och dokumenthantering inklusive hantering och registrering av handlingar från kommunens samtliga sju nämnder och kommunstyrelsen
Sköta löpande arbete med nämndernas officiella e-post, inkommande handlingar, utlämnande av handlingar och arkivering genom kommunens ärendehanteringssystem
Hantering av inkommande frågor från allmänheten
Hantera arkivfrågor och medverka i utveckling av ärendeprocessen

Kvalifikationer
Högskole- eller universitetsexamen inom offentlig förvaltning, som statsvetare eller annan som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
God kännedom om kommunens uppdrag
Goda kunskaper inom Officepaketet
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Svenskt medborgarskap

Meriterande:
Erfarenhet som nämndsekreterare eller registrator inom kommunal förvaltning
Erfarenhet av offentlig sektor och/eller politiskt styrd organisation

Om företaget
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201423895".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Andrea Lindh
andrea.lindh@randstad.se
+46766433786

Jobbnummer
7378240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: